INSTITUCIONS
Carod diu que Catalunya es mostrarà plural a Frankfurt
El director de la fira recorda que la cultura convidada tindrà un protagonisme mundial
El programa de la Fira del Llibre de Frankfurt es va presentar ahir al CCCB davant el món editorial barceloní. I per primera vegada en va assumir el protagonisme el responsable polític de l'organització, el vicepresident Josep-Lluís Carod-Rovira. Amb un missatge ambivalent. Per un costat va destacar que Catalunya es presentarà com el "millor exemple del multiculturalisme, el plurilingüisme i l'esperit obert". Per un altre, va destacar amb èmfasi que la fira sigui una festa "en català".
Més explícit es va mostrar el director de l'Institut Ramon Llull, Josep Bargalló, al proclamar que a Frankfurt s'exposarà la pluralitat lingüística de la indústria editorial i la cultura de Catalunya --els escriptors en castellà que han declinat anar-hi "són escriptors catalans", va remarcar-- al mateix temps que s'exposarà "el que la singularitza", la llengua i literatures catalanes.
Notícies relacionadesUn plantejament que un altre cop va ratificar el director de la fira, Jürgen Boos. Abans d'acomiadar-se amb un "moltes gràcies", va celebrar que Frankfurt hagi generat un "debat polític" sobre la llengua però va fixar com a objectiu principal que la literatura en català deixi de ser una desconeguda com ho era per a ell mateix fa dos anys "quan tan sols coneixia Vázquez Montalbán". Boos va replicar els editors que afirmen que la fira és només un mercat de drets i va reivindicar la "missió cultural", que "dirigeix els focus de tot el món cap a la cultura convidada".
Mentrestant, alguns noms se segueixen afegint a la llista d'autors presents, com Maria de la Pau Janer, Olga Xirinachs, el portuguès António Lobo Antunes i, mitjançant gravacions audiovisuals, Tahar ben Jelloun i Jorge Semprún.
- A Ceuta Mor Abdou Ngom, icona de la crisi migratòria per l’abraçada viral a una voluntària de la Creu Roja
- Comerç BCN descarta comprar El Centre de la Vila i deixa pendent el seu futur
- Incivisme Un prostíbul en un pis del carrer d’Aragó causa enuig al Clot
- Dret de rectificació del FC Barcelona
- patrimoni La icònica xarcuteria Puig de Sant Andreu continuarà despatxant
- HEREDITÀRIA Insomni familiar fatal, la malaltia que treu el son i ha matat 35 persones d’una mateixa família a Jaén
- Concentració Feijóo crida a manifestar-se avui a Madrid "per la democràcia"
- Protesta de jutges i fiscals ‘Las mil y una togas’ es planten 10 minuts
- Les Forces Armades celebren el seu dia a Tenerife
- Apunts polítics de la setmana Ayuso i Feijóo, de campanya (per separat)