CONSTRUCCIÓ DE LA LÍNIA D'ALTA VELOCITAT

El Prat reclama que l'AVE porti millores a Rodalies

El tren és, segons l'alcalde Lluís Tejedor, "una palanca per equilibrar la ciutat"

1
Es llegeix en minuts
RAMON COMORERA / EL PRAT DE LLOBREGAT

El pas de la línia d'alta velocitat pel Prat amb el soterrament d'un quilòmetre de vies, la construcció de l'estació intermodal i els plans d'urbanització del seu entorn i de les zones de l'Eixample Nord i Sud, transformaran el municipi. L'alcalde Lluís Tejedor opina que l'AVE "és una palanca per equilibrar la població i fer-la sostenible", però afegeix que "no sacrificarà la ciutat pel tren" i que "no vol morir de centralitat". Sobre la vida diària dels ciutadans l'alcalde és rotund: "En l'àmbit quotidià és molt més important la xarxa de Rodalies que no pas la de l'AVE. L'alta velocitat ha d'anar acompanyada de millores en aquest servei".

La singular distribució territorial del Prat, amb el principal eix de comunicacions (l'estació de Renfe i la C- 31) i el centre històric (ajuntament i altres equipaments) a l'extrem nord quedarà superada. El nou espai ferroviari i l'autovia de Castelldefels, tots dos coberts per zones verdes i vials de connexió, se situaran ara al centre de la trama urbana.

CRÉIXER PEL NORD

La ciutat creixerà majoritàriament pel nord amb l'objectiu de passar en 15 anys dels 63.000 habitants actuals a 80.000. La possibilitat de construir fins a 10.000 vivendes, la meitat de promoció pública, resoldrà la pèrdua crònica de veïns per falta de pisos, explica l'alcalde.

Notícies relacionades

La bona comunicació amb Barcelona i l'àrea metropolitana que oferiran les línies que confluiran a l'estació intermodal del nou centre urbà (AVE, Rodalies, L-9 i L-1) porta Tejedor a dir que entre totes les ciutats amb AVE, el Prat és on l'operació va més associada a una transformació territorial.

Però no tots accepten aquest gran canvi. Els ocupants de 50 vivendes i empreses que, segons el projecte de l'Eixample Nord, han de ser ensorrades no volen anar-se'n i rebutgen que el Prat de Llobregat es desenvolupi a costa seva. Critiquen no haver rebut una oferta alternativa de l'ajuntament.