CONSTRUCCIÓ DE LA LÍNIA D'ALTA VELOCITAT
El Prat reclama que l'AVE porti millores a Rodalies
El tren és, segons l'alcalde Lluís Tejedor, "una palanca per equilibrar la ciutat"
El pas de la línia d'alta velocitat pel Prat amb el soterrament d'un quilòmetre de vies, la construcció de l'estació intermodal i els plans d'urbanització del seu entorn i de les zones de l'Eixample Nord i Sud, transformaran el municipi. L'alcalde Lluís Tejedor opina que l'AVE "és una palanca per equilibrar la població i fer-la sostenible", però afegeix que "no sacrificarà la ciutat pel tren" i que "no vol morir de centralitat". Sobre la vida diària dels ciutadans l'alcalde és rotund: "En l'àmbit quotidià és molt més important la xarxa de Rodalies que no pas la de l'AVE. L'alta velocitat ha d'anar acompanyada de millores en aquest servei".
La singular distribució territorial del Prat, amb el principal eix de comunicacions (l'estació de Renfe i la C- 31) i el centre històric (ajuntament i altres equipaments) a l'extrem nord quedarà superada. El nou espai ferroviari i l'autovia de Castelldefels, tots dos coberts per zones verdes i vials de connexió, se situaran ara al centre de la trama urbana.
CRÉIXER PEL NORD
La ciutat creixerà majoritàriament pel nord amb l'objectiu de passar en 15 anys dels 63.000 habitants actuals a 80.000. La possibilitat de construir fins a 10.000 vivendes, la meitat de promoció pública, resoldrà la pèrdua crònica de veïns per falta de pisos, explica l'alcalde.
La bona comunicació amb Barcelona i l'àrea metropolitana que oferiran les línies que confluiran a l'estació intermodal del nou centre urbà (AVE, Rodalies, L-9 i L-1) porta Tejedor a dir que entre totes les ciutats amb AVE, el Prat és on l'operació va més associada a una transformació territorial.
Però no tots accepten aquest gran canvi. Els ocupants de 50 vivendes i empreses que, segons el projecte de l'Eixample Nord, han de ser ensorrades no volen anar-se'n i rebutgen que el Prat de Llobregat es desenvolupi a costa seva. Critiquen no haver rebut una oferta alternativa de l'ajuntament.
- Nova jubilació anticipada: quins treballadors podran retirar-se abans i quan entren en vigor els canvis
- Mobilització d'emergències Tallada la Ronda Litoral de Barcelona per un home pujat nu a un senyal
- ACCELERANT PER AL GAMPER El Barça presumeix del nou Camp Nou, "la vuitena meravella del món"
- Cita al fòrum Collboni elogia el Cruïlla com "el festival més amable" en el 15è aniversari
- EL DESIG DE L’ESTRELLA Renovació sense foto: faltava l’àvia Fátima
- fórmula 1 L’alonsomania desborda Barcelona
- Mobilitat sostenible Una quinzena de grans ciutats encara no multen els vehicles vetats
- Un registre ‘online’ permetrà a les ciutats multar a les ZBE
- CONTEXT Ja no hi ha excuses
- Prèvia de la cita a Barcelona Govern i autonomies topen abans de la Conferència de Presidents