La 'Volta' de Björk
El cantant Antony, el productor de hip-hop Timbaland i músics xinesos, congolesos i malians han col.laborat en el sisè disc de la islandesa
D'aquí a exactament dos mesos, el 7 de maig, es descobrirà un dels secrets més anhelats i inimaginables del pop actual: sabrem què ha passat pel cap de Björk aquests últims mesos. La cantant islandesa publicarà aquell dia el seu nou disc,Volta, el sisè de la seva carrera i el primer en què assumeix el control de la producció. Aquesta setmana assegurava en una entrevista exclusiva a la web Pitchfork Media: "Només volia divertir-me i fer alguna cosa amb molt de cos".
La llista de col.laboradors és l'única pista per imaginar a què es refereix Björk. I aVoltaparticipen des del cantant Antony (d'Antony And The Johnsons) fins a l'aclamat productor nord-americà de hip-
hop Timbaland, passant per Brian Chippendale, bateria del grup de hardcore Lightning Bolt, i una secció de metall islandesa. El disc compta, a més, amb intervencions del grup congolès Konono N°1, del malià Tumani Diabaté i del xinès Min Xiao-Fen, amb la qual cosa el ventall de convidats cobreix fins a quatre dels cinc continents.
Aquesta vegada l'interès de Björk s'ha centrat en el ritme. Però no en els ritmes intricats de discos anteriors, sinó en els més primitius. A la islandesa, l'èxit de la qual com a autora de pop electrònic es fonamenta en l'ús d'estructures rítmiques d'avantguarda, prefereix avui ritmes impulsius. "Quan es converteixen en una cosa més intel.ligent i cerebral ja no és tan divertit", assegura. I aquesta va ser la raó per la qual l'anterior disc,Medulla, es va centrar en la veu humana i va aparcar els experiments rítmics.
Buscant el ritme universal
Björk, que amb 14 anys ja tocava la bateria d'un grup de punk femení de la seva ciutat, va anar al gener fins a un poblet indonesi afectat pel tsunami. En va tornar amb un sentiment agermanador que potser aportarà alguna pista més sobre la intenció artística en què se sustenta l'esperatVolta: "La raça humana és una tribu, assumim-ho. No som sinó animals i, per tant, cal que construïm algun ritme tribal universal".
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon
- Carla Simón: "La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir, tot i que després va venir la putada de la sida"
- Successos Una pacient psiquiàtrica se suïcida després d’esperar 48 hores a urgències
- Demanda disparada Adeu a les concessions: Catalunya redissenya la futura xarxa de busos públics per connectar el 2028 tots els municipis
- Transport aeri Barcelona és la connexió més afectada per la retallada de 36 rutes de Ryanair
- Servei saturat Els metges d'Urgències de l'Hospital de Terrassa van alertar que la seguretat dels pacients estava "en risc" un mes abans del suïcidi
- Descobriment científic Pacients amb fatiga crònica, després de descobrir-se l'origen genètic de la seva malaltia: "Ens han fet pensar que era psicològic"
- La investigació més gran fins ara Un macroestudi reconeix que la fatiga crònica té origen genètic i obre la porta a nous tractaments
- L'ONZE DE SETEMBRE Les Diades del procés: vuit diferències
- Guerra a Ucraïna Putin amenaça d’atacar tropes occidentals si es despleguen a Ucraïna