ALTA QUALITAT ARQUITECTÒNICA I SITUACIÓ PRIVILEGIADA

Gavà conquista Can Ribes

Els primers 143 pisos del nou barri, de protecció oficial, s'estrenaran el 2016

Finestrals. Les vistes des dels pisos elevats són excel·lents.

Finestrals. Les vistes des dels pisos elevats són excel·lents. / IMPSOL

3
Es llegeix en minuts
LUIS BENAVIDES

El nou barri de Can Ribes, al municipi de Gavà, serà una realitat a partir de la tardor del 2016. És llavors quan està previst que finalitzin les obres de la primera promoció, un conjunt residencial format per 143 vivendes de protecció oficial, singulars per la seva alta qualitat arquitectònica i una situació privilegiada.

Ubicats a escassos cinc minuts a peu de l'Ajuntament i d'altres serveis com la biblioteca Josep Soler Vidal, aquests blocs a tocar del nucli de Gavà s'aixecaran de cara al mar i envoltats de verd, entre el parc del Calamot i el Nou Parc del Calamot, amb unes superfícies de més de 9 i 11 hectàrees respectivament.

CREIXEMENT PAUSAT.Can Ribes, amb un nom que rememora una històrica masia datada el 1779, és un dels quatre barris residencials previstos en el conegut com a Pla de Ponent, un nou sector de 186 hectàrees que s'estén cap a Castelldefels, per sobre la C-245.

La població del municipi de Gavà, amb la creació dels quatre barris i unes 4.896 vivendes en total, podria créixer fins a uns 12.000 habitants en els pròxims 15 o 20 anys. «El Pla de Ponent va ser redactat el 2005, i s'està desenvolupant al ritme de la demanda», afirma Fidel Vázquez, director de Serveis de Planificació Territorial de l'Ajuntament de Gavà.

La ciutat necessita créixer, però de forma sostenible. «El 85% del Pla de Ponent està destinat a sistemes urbanístics com ara vials, zones verdes i equipaments. Només el 15% de les 186 hectàrees del sector serà edificable», subratlla Vázquez, en referència a la protecció del valuosíssim entorn, part del parc natural del Garraf.

COHESIÓ SOCIAL. El 40% de les vivendes de la part nova de Gavà seran de protecció oficial, i estaran barrejades amb les de règim lliure per garantir la cohesió social en tot el territori. La primera promoció de Can Ribes és de promoció pública i és fruit del conveni entre el consistori de Gavà i l'Institut Metropolità de Promoció de Sòl i Gestió Patrimonial (Impsol), un organisme de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) encarregat de gestionar la promoció de vivendes assequibles des del 1992.

La comercialització de les vivendes, d'entre una i quatre habitacions, està oberta i tant l'Impsol com l'Oficina Local de l'Habitatge de Gavà recullen sol·licituds i faciliten informació als interessats. A més, s'ha habilitat un espai d'exposició annex a les obres, iniciades el mes de setembre passat, on es pot fer un passeig virtual i observar la singularitat dels futurs pisos.

Les 143 vivendes es reparteixen en tres tipus de règim de protecció oficial diferents, i varien els nivells màxims de renda per accedir-hi. Concretament, 101amb un règim general, 36 amb preu concertat i 6 de règim especial.

Els preus dels nous pisos estan entre els 67.500 euros sense IVA d'una vivenda amb una habitació als 179.900 euros per una vivenda de quatre habitacions.

L'Impsol ha optat per unes vivendes «que seran un punt de referència a tots els nivells», segons paraules de Josep Maria Borrell, cap del Servei de Construcció de l'Impsol. «Les vistes al mar són excel·lents. A més, en aquesta promoció entra molta llum, hi ha una òptima ventilació i els acabats de qualitat trenquen amb els estereotips de les vivendes de protecció oficial», continua Borrell.

Notícies relacionades

PERMEABLE AL BARRI. El principal responsable de l'Impsol destaca la gran zona enjardinada interior permeable a la resta del barri, que es troba flanquejada per quatre blocs, un amb formes arrodonides. «L'accés a les vivendes es realitza des del jardí interior, i això  fomenta les relacions entre els veïns i impedeix que caigui en desús», afegeix.

La inversió total de la promoció al nou barri de Can Ribes és de 22 milions d'euros, i el cost de les obres de construcció de l'edifici ascendeix fins  als 14 milions d'euros.