ACTUALITAT BLAUGRANA
El Barça comunica a la Federació i la UEFA que la temporada vinent jugarà a Montjuïc

El FC Barcelona ha comunicat a la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) que el seu primer equip disputarà la pròxima temporada els partits com a local a l’ Estadi Olímpic Lluís Companys de Montjuïc, una informació que l’ens federatiu ha de notificar, al seu torn, a la UEFA.
El Barça tenia pendent comunicar l’estadi que acollirà a partir de la temporada 2023-24 els partits de les competicions domèstiques i europees, un tràmit que l’entitat ha efectuat recentment. El termini acabava aquest divendres, però el club s’ha avançat.
Aquesta gestió arriba en un moment en què el Barcelona està negociant un acord de finançament d’uns 1.500 milions d’euros amb diferents fons d’inversió per executar les obres de l’Espai Barça, el projecte de remodelació del Camp Nou i voltants.
Els sotracs en el sector bancari, la pujada dels tipus d’interès i els problemes de reputació generats pel cas Negreira, a part de la difícil situació de l’economia blaugrana, amb un dèficit operatiu de 200 milions anuals, aconsellaven, segons molts experts, retardar almenys un curs el trasllat a Montjuïc, però Joan Laporta ha sigut sempre partidari de no demorar més l’inici de les obres.
Inversió de 1.500 milions
Amb aquesta notificació a l’RFEF, es confirma la voluntat de la directiva de tancar un acord de finançament al més aviat possible i desplaçar-se a Montjuïc. Avui s’ha reunit a les oficines del Camp Nou per escoltar l’exposició de Laporta i el seu equip econòmic de les propostes que hi ha sobre de la taula, principalment la dels inversors Goldman Sachs i JP Morgan. La xifra de 1.500 milions és la que va aprovar l’Assemblea de Socis Compromissaris celebrada a finals d’octubre de 2022.
La mudança del primer equip de futbol masculí s’allargarà fins al novembre del 2024, si la constructora Limak compleix els terminis marcats per tornar al feu blaugrana.
De fet, els treballs de condicionament a l’Estadi Olímpic ja han començat. Per al club tindrà un cost aproximat d’uns 20 milions d’euros.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»