N’ASSUMEIX EL SALARI, QUE DESCOMPTARÀ PER PARTIT JUGAT
El Barça cedeix Umtiti al Lecce

És una cessió singular, però, al cap i a la fi, el Barça ha trobat un nou destí per a Samuel Umtiti. Se’n va un any al Lecce, de la Serie A italiana, equip acabat d’ascendir, que ocupa ara mateix la penúltima posició al ‘calcio’. És singular perquè el club blaugrana assumeix inicialment el salari del defensa francès, de 28 anys. I a mesura que vagi jugant partits, anirà rebent del Lecce una part proporcional dels diners.
Umtiti se’n va a Itàlia, però no a un gran club, símptoma de com la seva carrera no surt del declivi en què va entrar just després de proclamar-se campió del món amb la selecció francesa a Rússia-2018. A partir d’allà, i castigat com ha estat per greus lesions, el defensa ha desaparegut de l’elit.
Refer la carrera esportiva
Només va jugar un partit (al desembre i a Pamplona contra l’Osasuna) durant la temporada 21-22. I Xavi, malgrat que Umtiti va renovar el gener passat fins al 2026 per diferir-se el salari i permetre la inscripció dels fitxatges d’hivern, ja li va fer saber fa mesos que no comptava amb ell. Ara marxa a Itàlia per intentar redreçar la seva carrera esportiva en el que podria ser la seva última oportunitat.
El Barça no ha donat detalls econòmics de la cessió i, en un breu comunicat, s’ha limitat a informar que «ha arribat a un acord amb el Lecce fins al 30 de juny del 2023, en què no hi ha opció de compra».
Se’n va cedit per intentar recuperar el nivell que el va fer imprescindible en aquella França de Deschamps, ja que era titular indiscutible. Umtiti se’n va després d’haver jugat només 41 partits de Lliga amb el Barça en els quatre últims anys. I el club blaugrana confia que el seu genoll respondrà i que cada partit seu en la Serie A resulti un descompte econòmic en la cessió.
Amb la marxa d’Umtiti al Lecce, a la direcció esportiva blaugrana encapçalada per Mateu Alemany li falta ara desbloquejar el cas de Martin Braithwaite, un altre dels descartats de Xavi. El davanter danès ha demanat la carta de llibertat i una compensació econòmica per abandonar el Camp Nou abans que el 31 d’agost expiri el mercat.
- Cita amb les urnes Així estan les enquestes de les eleccions municipals a Barcelona 2023
- Educació Catalunya aprova un MIR per a professors per al curs vinent
- A Màlaga Un home es treu la vida al conèixer la mort de la seva filla de tan sols 40 dies
- Previsió meteorològica La predicció de Roberto Brasero per a Setmana Santa: anuncia una «doble bona notícia»
- Després de la mort d’Aless BOMBA | Ana Obregón, mare d’una nena als 68 anys per gestació subrogada
- Viatge a la Xina Sánchez augura una nova coalició amb Podem: «L’esquerra és molt més competitiva que la dreta»
- Investigació oberta Saül Gordillo denuncia el digital ‘Principal’ per acomiadament improcedent i per vulnerar la presumpció d’innocència
- Concerts Three Cool Cats portarà el jazz dels anys 20, 30 i 40 a Castelldefels
- Cimera per restriccions d’aigua «Cal omplir piscines per salut»: alcaldes de la regió metropolitana es reivindiquen davant la sequera
- Església catòlica El papa Francesc, hospitalitzat per a un «control mèdic programat»