ELS PLANS DE LAPORTA

El Barcelona calcula que podrà gastar 200 milions en fitxatges aquest estiu

Si el club aconsegueix tancar a temps la venda del 15% dels drets de TV de la Lliga, el club creu que podrà emprendre diversos fitxatges d’envergadura

El Barcelona calcula que podrà gastar 200 milions en fitxatges aquest estiu
3
Es llegeix en minuts
Albert Guasch
Albert Guasch

Periodista

ver +

El FC Barcelona ja ha aconseguit culminar el primer repte que era acabar l’exercici 2021-22 sense pèrdues gràcies a la venda ‘in extremis’ del 10% dels drets de TV al fons nord-americà Sixth Street per 207,5 milions d’euros. El següent repte és tancar les negociacions per vendre el 15% restant d’aquests drets que li va autoritzar l’assemblea de compromissaris.

L’equip de Joan Laporta calcula que ingressarà per aquest concepte uns 400 milions bruts. Una quantitat més que suficient per desfer-se dels grillons del límit salarial que imposa LaLiga de Javier Tebas i saltar al mercat de fitxatges.

Amb aquests diners, Joan Laporta creu que el club podrà gastar-se uns 200 milions en contractacions per reconstruir un equip molt necessitat de reforços estructurals, tant en la defensa com al centre del camp i en atac. En aquests 200 milions caben els noms més potents que han sonat aquest estiu, segons els càlculs de l’equip presidencial.

Haurien de cabre, si les negociacions amb els clubs implicats accedeixen a una negociació raonable, Lewandowski, Raphinha, Koundé i fins i tot Bernardo Silva. Kessié, Christensen, Marcos Alonso i Azpilicueta es donen per descomptats.

Dembélé i Raphinha, compatibles

En el cas de Lewandowski, la prioritat número 1, al qual es destinarien els primers milions, el Barça s’ha plantat amb una oferta de 40 milions. És la quantitat que el president barcelonista es va comprometre a oferir amb el jugador i el seu representant. Ara falta que el Bayern Munic accedeixi als desitjos més que demostrats del davanter polonès.

Per Raphinha, extrem brasiler del Leeds United, el Barça ha ofert un màxim de 50 milions. El club anglès ha rebut millors ofertes, com la del Chelsea, de 75 milions, però l’entitat blaugrana confia en la voluntat del futbolista representat per Deco de jugar en el ja rebatejat com a Spotify Camp Nou.

Segons ha pogut saber aquest diari, l’oferta per Rapinha es mantindrà tot i que Ousmane Dembélé, ara mateix sense contracte, al final decideixi renovar. Xavi Hernández considera que els necessita a tots dos.

La pilota és a la teulada de Dembélé, a qui s’ha ofert una renovació molt a la baixa, un 40% menys del que guanyava fins ara. La xifra l’igualaria salarialment amb Ansu Fati.

Dembélé vol acceptar-la però el seu representant sospira per una oferta de la Premier que li permeti cobrar una comissió. El panorama per al representant va canviar radicalment quan Mbappé va triar quedar-se en el PSG, l’equip al qual s’encaminava l’extrem francès. Al club blaugrana pressenten ara que Dembélé, a qui donaven pràcticament per perdut, acabarà acceptant la proposta de renovació.

Bernardo Silva i Koundé, en el punt de mira

El Barça sortiria al mercat per gastar-se alguna cosa més dels 100 que quedarien després de les contractacions de Lewandowski i Raphinha per fitxar el central del Sevilla Koundé i fins i tot Bernardo Silva, del City, un desig que semblava impossible però al qual Laporta i la direcció esportiva de Mateu Alemany i Jordi Cruyff no ha renunciat encara.

Notícies relacionades

Per arribar a tot això, el Barça està en el procés de poder tancar la venda del 15% dels drets de TV, que li agradaria tenir tancada abans de l’inici de la gira nord-americana, el 16 de juliol. Després, aquestes peces cobejades es podrien cansar d’esperar. Però des del club admeten que arribar a aquesta data no és gens fàcil per les dificultats que implica superar totes les fases d’aquesta mena de contractes. La via més ràpida seria que Sixth Street resultés guanyador del concurs, ja que té realitzat l’anàlisi de les auditories.

En canvi, el president blaugrana no està gaire pendent de vendre l’actiu de BLM, que gestiona el marxandatge del club. Tampoc entra en els plans actuals posar a la venda l’actiu de Barça Studios. Les apostes se centren, doncs, en aquests 400 milions dels drets de TV, que li permetrien escapar, per fi, de l’esquema d’alliberar el triple en salari del que es vulgui incorporar. S’espera un juliol calent a les oficines barcelonistes.