BARÇA-GALATASARAY

L’Europa League propicia el retrobament del Barça amb Domènec Torrent

L’Europa League propicia el retrobament del Barça amb Domènec Torrent

@Galatasaray

2
Es llegeix en minuts
Marcos López
Marcos López

Periodista

ver +

El Barça jugarà als vuitens de final de l’Europa League contra el Galatasaray. Així l’equip blaugrana es retrobarà (el 10 de març es jugarà l’anada al Camp Nou i el 17, a Istanbul) amb Domènec Torrent, que va exercir d’ajudant de Pep Guardiola al Barcelona (2008-2012) i després el va acompanyar en el seu viatge a la Bundesliga abans d’instal·lar-se al Manchester City.

El Galatasaray ha viscut una profunda crisi a la Lliga turca, allunyat com està dels llocs importants, en tretzena posició. Per això va trucar urgentment a Torrent, que descansava uns mesos després de la seva última experiència al Flamenco brasiler. Està a 31 punts del líder, el Trabzonspor.

Arda, suplent

A la plantilla turca es troba Arda Turan, l’exjugador del Barcelona (35 anys), tot i que el seu pas és absolutament marginal. Ara s’ha perdut els dos últims partits per lesió.

En la Lliga turca. Arda amb prou feines ha jugat 46 minuts i no ha participat en l’exitosa presència del Galatasaray a l’Europa League, on va dominar un grup que incloïa el Lazio, l’Olympique de Marsella i el Lokomotiv de Moscou.

La gran novetat és el fitxatge d’Iñaki Peña, cedit pel Barça en aquest mercat d’hivern, instal·lat en la titularitat i jugant els tres últims partits amb el Galatasaray en els quals ha viscut dos empats (1-1 amb l’Alanyaspor i un altre 1-1 contra el Kayserispor) i només una victòria: 2-3 al camp del Goztepe. La lesió de Muslera va provocar el fitxatge temporal del porter blaugrana.

Notícies relacionades

En la plantilla que dirigeix Torrent destaca la presència de Ryan Babel, un davanter neerlandès que amb 35 anys no ha parat de voltar des que va emergir a l’Ajax i va guanyar nom al Liverpool abans de passar per Hoffenheim, l’Ajax un altre cop, el Kasimpasa, l’Al-Ain, el Deportivo de la Corunya, el Besiktas, el Fulham i ara, pel que sembla, es queda a Istanbul.

Torrent va arribar a la capital turca per succeir un mite de les banquetes: Fatih Terim, que va complir sense cap èxit la seva quarta etapa al Galatasaray. El fitxatge de l’entrenador català es va oficialitzar l’11 de gener i des d’aleshores ha dirigit sis trobades de la Superlliga turca amb un balanç molt irregular: tres derrotes, dos empats i una victòria.