El Barça destitueix Roura com a director de comunicació

El club blaugrana ha tingut cinc responsables d'aquesta àrea des del 2010

ecarrasco36898620 albert roura  foto    ignasi paredes170116182329

ecarrasco36898620 albert roura foto ignasi paredes170116182329 / Ignasi Paredes

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

Després d’una setmana convulsionada per la renovació de Messi, el Barça segueix immers en el bullici, aquesta vegada amb la inestable direcció de comunicació, el responsable de la qual, Albert Roura, ahir va ser rellevat per la junta. Roura ocupava el càrrec des del setembre del 2015, tot just un any i mig, un període curt però en la línia del que suposa assumir aquesta funció al club veient els precedents. Des del 2010, hi ha hagut cinc directors de comunicació: Pere Jansà, Ketty Calatayud, Xavier Martín, Albert Montagut i Albert Roura.

El Dircom sortint, que havia tingut tasques de responsabilitat en la comunicació de grans empreses (La Caixa, El Corte Inglés, Aigües de Barcelona, Palau de la Música), ha topat al Camp Nou amb un modus operandi que grinyolava amb la seva experiència. El seu desig d’aplicar una gestió similar a la d’institucions ultraprofessionalitzades com la NFL, la NBA o la Premier ha xocat frontalment amb l’opinió de la majoria dels directius, reticents a les seves propostes.

Un dels episodis de discrepància entre Roura i el club va ser la famosa campanya Tots som Messi, arran de la condemna a l’argentí per frau fiscal, que no va comptar amb el beneplàcit del departament de comunicació. També hi va haver col·lisió quan el Barça va decidir que els jugadors no oferirien entrevistes individuals excepte en els medis oficials del club. La idea va ser avortada en poques hores per l’enrenou generat a les xarxes socials.

Notícies relacionades

La figura de Roura no serà reemplaçada, com va explicar el portaveu, Josep Vives, però el departament sí que patirà una reestructuració que el portarà a dividir-se en dues àrees. L’esportiva, que englobarà des del primer equip fins a les seccions professionals, es dirigirà des de la ciutat esportiva i el responsable serà José Manuel Lázaro, amb una llarga experiència en l’àrea de premsa. La comunicació corporativa recaurà en Toni Ruiz, també amb una llarga trajectòria a l’entitat blaugrana.

Vives, que va agrair a Roura «la feina i la gran professionalitat», va afegir que el càrrec de Dircom desapareix de l’organigrama i que d’aquí unes setmanes «s’hi incorporarà un nou director de Marca FCB», amb qui despatxaran els dos nous responsables de comunicació esportiva i institucional. La nova figura també assumirà «les àrees de màrqueting estratègic, màrqueting operatiu i de relacions públiques i protocol».