Antiviolència demana multar el Barça amb 66.000 per la xiulada a l'himne espanyol

L'organisme proposa sancionar també la federació amb 123.000 euros, 18.000 a l'Athletic i 100.000 a Catalunya Acció, com a instigadora de la xiulada al Camp Nou

La xiulada de l’himne a la final de la Copa del Rei. / YOUTUBE

La xiulada de l’himne a la final de la Copa del Rei.
L’escena, vista des de les grades del Camp Nou.

/

1
Es llegeix en minuts
ANTONIO MERINO / MADRID

La Comissió Estatal contra la Violència, el Racisme i la Xenofòbia en la reunió extraordinària pels incidents de la final de la Copa del Rei el 30 de maig passat ha acordat aquest dilluns proposar sancions econòmiques per als equips participants, la Federació Espanyola de Futbol i les diferents associacions que van firmar el manifest per a la xiulada a l'himne. Es proposa una sanció al Barcelona per un total de 66.000 euros; a l'Athletic, 18.000; 123.000 euros a la federació, i a Catalunya Acció (instigadora de la xiulada), 100.000. El seu president, Santiago Espot Piqueras, s'enfronta a una proposta de multa de 90.000 euros"“per la seva participació personal".

Els 119 decibels a què es va arribar en la gran xiulada a l'himne espanyol durant la final de Copa al Camp Nou han tingut com a conseqüència una sanció purament econòmica. Al Barcelona li han caigut dues propostes de multes. Una de 60.000 per "incompliment de les obligacions exigibles al disseny i execució del dispositiu de seguretat i els controls d'accés", més 6.000 pels xiulets a l'himne.

REPARTIMENT DE XIULETS

Notícies relacionades

L'altra sanció, de 6.000 euros, té la seva justificació en la "inacció" i falta de col·laboració respecte de les convocatòries realitzades per diverses entitats per fer la xiulada. Per aquest mateix motiu, l'Athletic s'enfronta a una sanció de 18.000 euros. A Catalunya Acció se li exigeix aquesta sanció pecuniària en qualitat d'instigadora de la convocatòria i inductora del seu seguiment i pel repartiment de xiulets". Aquesta organització va distribuir 10.000 xiulets entre els aficionats. També s'ha acordat la proposta de sanció de 70.000 euros per a cadascuna de les 12 associacions i entitats firmants del Manifest per la Xiulada a l'Himne espanyol i al Rei.

SANCIÓ A LA FEDERACIÓ

Els 123.000 euros de multa amb què es proposa sancionar la federació es desglossen de la manera següent: 15.000 euros per no designar el delegat informador que ha d'assistir als partits per informar sobre possibles actes violents. 90.000 euros més per incompliment de les obligacions relacionades amb el dispositiu de seguretat i els controls d'accés i una altra multa de 18.000 per la "inacció i falta de col·laboració respecte a les convocatòries".

Temes:

Himnes Símbols