GUARDÓ ANUAL
El gol de Neymar contra el Japó en la Copa Confederacions, aspirant al premi Puskas
En la llista dels 10 millors gols de l'any no n'hi figura cap de marcat per un jugador espanyol
Els aficionats poden votar el seu favorit a la web de la FIFA fins al 9 de desembre
Ja fa més de cinc mesos que es va acabar la Copa Confederacions, però encara pot donar una altra alegria a Neymar, a més del títol guanyat amb el Brasil contra Espanya i el trofeu al millor jugador del torneig. El gol que va anotar contra el Japó i que va obrir la competició figura entre els 10 candidats a rebre el premi Puskas de la FIFA al millor gol de l'any, una llista en què no n'apareix cap de marcat per un jugador espanyol.
El davanter brasiler va xutar a porteria en el minut 3, des de fora de l'àrea i amb la cama dreta, després d'una bona cessió del seu company Fred. La pilota es va colar per l'escaire. Va ser sens dubte un golàs amb què Neymar aspira a rebre aquest guardó per segona vegada (ja ho va fer el 2011) i a rellevar en el palmarès l'eslovac Miroslav Stoch.
Els usuaris de la web de la FIFA i de la publicació 'France Football' poden votar el seu gol favorit fins al 9 de desembre, dia en què s'anunciaran els tres més votats. Després, els internautes podran tornar a votar entre els tres elegits. El vencedor d'aquest premi creat en honor i memòria de Ferenc Puskas, capità i estrella de la selecció hongaresa dels anys 50, es donarà a conèixer el 13 de gener en la gala de la Pilota d'Or que tindrà lloc a Zuric.
Candidats per ordre alfabètic:
Peter Ankersen: 10 d'agost del 2013, Esbjerg-Aarhus, Lliga danesa
Lisa de Vanna: 1 de juny del 2013, Sky Blue-Boston Breakers, NWSL (Estats Units)
Antonio di Natale: 7 d'abril del 2013, Udinese-Chievo Verona, Sèrie A (Itàlia)
Zlatan Ibrahimovic: 13 de novembre del 2012, Suècia-Anglaterra, amistós internacional
Panagiotis Kone: 16 de desembre del 2012, Nàpols-Bolonya, Sèrie A (Itàlia)
Daniel Ludueña: 27 de juliol del 2013, Pachuca-Tigres UANL, Torneig d'Apertura (Mèxic)
Nemanja Matic: 13 de gener del 2013, Benfica-Porto, Lliga Portugal
Louisa Nécib: 17 de març del 2013, Olympique Lió-Saint Etienne, Lliga femenina França
Notícies relacionadesNeymar: 15 de juny del 2013, Brasil-Japó, Copa Confederacions
Juan Manuel Olivera: 28 d'agost del 2013, Nàutic-Sport Recife, Copa Sud-americana
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»