LA SITUACIÓ BLAUGRANA

Tata: "No hem d'hipotecar els resultats per buscar el bon joc"

L'entrenador del Barça espera un Espanyol "molt combatiu però que també sap jugar quan té la pilota"

El preparador blaugrana admet "cert descontrol" en els últims partits del conjunt barcelonista

El tècnic blaugrana assegura que no està preocupat pel que Messi marqui menys gols. / periodico

2
Es llegeix en minuts
JORDI TIÓ / Barcelona

Tata Martino, a punt de complir 100 dies com a entrenador del Barça, ha admès que l'equip, malgrat la seva excel·lent trajectòria a la Lliga (10 victòries i un empat), pot jugar molt millor, encara que ha afegit que no és això el que especialment l'obsessiona. "No hem d'hipotecar els resultats per la recerca d'una millor forma de jugar. S'ha de respectar l'estil del Barcelona, perquè és el que l'afició vol, però mentre hem de seguir guanyant", ha manifestat l'entrenador argentí la vigília de rebre l'Espanyol al Camp Nou. "Espero un equip valent, combatiu, de molta entrega, però que també sap jugar quan té la pilota amb homes com Simao, Sergio García o Pizzi", ha afegit Tata sobre l'Espanyol.

L'entrenador blaugrana, que recupera Piqué per a la defensa però perd Adriano, que segueix amb molèsties, ha apel·lat a la força del vestidor per continuar amb aquesta bona dinàmica, una sensació que l'equip no acaba de transmetre fora del camp. "Davant l'Espanyol hem de confirmar el nostre joc, no importa el que es visqui a fora, l'important és com ho vivim nosaltres". En aquest sentit, ha demanat que no es compari permanentment l'equip amb etapes recents inigualables per la seva excel·lència futbolística. "Si pogués alinear l'equip que va guanyar 5-0 al Madrid, ho faria", però ha afegit que totes les etapes són diferents.

Messi i Neymar

Notícies relacionades

Sobre Messi, amb qui ha xerrat durant l'entrenament, ha assegurat que ara el que necessita és "continuïtat de partits". I ha explicat que no el preocupa que hagi passat tres partits sense marcar. "El que passa és que ens té acostumats a una mitjana de tres gols per partit i tot el que no sigui això sembla que ja tingui un problema. Leo també pot jugar molt bé, com davant el Celta, encara que no marqui", ha destacat Martino, que també s'ha desfet en elogis a Neymar: "Com que és molt molt bo, molt molt intel·ligent i molt molt humil, no li ha costat gens adaptar-se". 

Martino també s'ha referit a la sensació de descontrol que donen els últims partits del Barça. "No ens agrada ni ens convé la sensació de descontrol, però en aquesta anada i tornada sempre acabamos traient més bon rèdit nosaltres perquè els nostres jugadors són molt bons i amb espais ho fan molt bé. Hem de procurar que aquest període de descontrol sols sigui per al rival i no per a nosaltres, i que tinguem la capacitat de fer 20 tocs seguits i recuperar la tranquil·litat", ha explicat gràficament.