les reaccions

Guardiola segueix prudent i «amb els peus a terra»

El tècnic exalça el partit de Messi i no es fia de la tornada a Donetsz

L’entrenador del Barça, Pep Guardiola, va fer gala de la seva habitual prudència malgrat el 5-1 contra el Xakhtar. / ATLAS

1
Es llegeix en minuts
M. L.
BARCELONA

«No m'esperava marcar cinc gols al Xakhtar». Pep Guardiola seguia ahir a la nit preocupat. Ni aquesta golejada l'havia deixat gaire tranquil. «Ara sí que em creureu», va dir amb energia el tècnic dirigint-se als periodistes que havien dubtat de la seva paraula. «No us fieu de Lucescu», va repetir després quan li van recordar que el tècnic romanès ja donava per perduda l'eliminatòria. «Tampoc em vau creure quan vaig dir que no seria fàcil després del 5-0 al Betis», va recordar.

Per totes aquestes raons, Guardiola estava inquiet. Fins i tot se'l va veure enfadat en una entrevista personalitzada amb TV-3, prèvia a la seva roda de premsa. «No, no tinc gaires ganes de parlar», li va dir el tècnic al periodista Jordi Grau després que a cinc preguntes li respongués amb cinc respostes breus, monosil·làbiques i brusques. «Hem guanyat un superequip, no us cregueu Lucescu, hem d'estar amb els peus a terra», va afegir el tècnic. «Leo ha estat superb, ell sol ens ha ajudat a guanyar el partit com va fer contra el Madrid i l'Espanyol. El Xakhtar es mereixia el gol i algun més», va afirmar.

No només això. Guardiola també va recordar que «l'ambient a Ucraïna serà terrible», i es va agafar a l'estadística infal·lible del Xakhtar: no ha perdut ni un sol partit al seu nou estadi l'últim any i mig. A més, Guardiola segueix pendent que l'equip arriba molt just d'efectius al moment clau de la temporada.

Notícies relacionades

«PROHIBIT PERDRE» / Per tot això estava inquiet. El calendari es condensa de tal manera que no pot cometre errors. «Està prohibit perdre contra l'Almeria, hem d'arribar amb vuit punts d'avantatge al Bernabéu», va dir el tècnic recalcant que serà determinant aquest pròxim partit de dissabte al Camp Nou. Encara que, això sí, no té centrals ràpids i ferotges que l'ajudin en partits grans. Especialment ara. «Sense Puyol i sense Abidal ens falten cames i ens falta molta velocitat», va revelar. «A Abi no el tindrem aquesta temporada, i Puyol, no ho sé».

I Guardiola va ser molt clar. «No en tenim més, és el que hi ha, estem en una situació precària». Per això la seva por. Altres rivals no perdonaran com el Xakhtar.