Davant les municipals de maig
‘Badalonisme’: així és la precampanya «ni de dretes ni d’esquerres» d’Albiol
El polèmic exalcalde interpel·la els seus rivals polítics amb cartelleria de tots els seus colors
L’expressió que va fer fortuna en la presentació de la candidatura de Xavier García Albiol per a les municipals de maig s’ha convertit ara en el lema principal de la seva precampanya. Fa un any Albiol es presentava com a «badalonista» en un acte sense simbologia del PP, i aquest mateix dijous ha presentat la campanya ‘Badalonisme’, que fuig també de les seves sigles.
Els populars han fet una cartelleria en la qual apareix la imatge del candidat i el concepte ‘Badalonisme’ sobre els colors que identifiquen els seus rivals polítics. Està el vermell del PSC, el groc d’ERC, el morat dels Comuns, el turquesa de Junts i també el blau del PP. L’única formació amb representació en el consistori que ignoren és Guanyem, de l’exalcaldessa Dolors Sabater.
Fonts del PP detallen que s’ha decidit no fer cap cartell de color rosa perquè la campanya se centra en els partits «amb més possibilitats d’obtenir representació» a partir de les eleccions de maig.
Tot i que Guanyem compta actualment amb quatre regidors, els populars asseguren que les enquestes els deixen fora.
«Ni de dretes ni d’esquerres»
Segons el mateix Albiol, l’objectiu de la campanya és captar vots «més enllà de les ideologies» al considerar que la «transversalitat» del seu projecte ha permès «esborrar barreres» de sigles, ideologies i colors. La campanya per al 2023 contrasta amb les polèmiques campanyes d’anteriors comicis.
Notícies relacionadesEn aquest sentit, Albiol es compromet a treballar en favor dels veïns i demana a la resta de rivals polítics que també ho facin en lloc de voler anar «en contra de qui guanya», en al·lusió als pactes postelectorals dels anteriors mandats. Albiol assegura que defensar Badalona no és «ni de dretes ni d’esquerres».
Llegeix totes les notícies de Badalona a EL PERIÓDICO Badalona
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Borrasca Emilia València, en alerta vermella: la pitjor part, a partir del migdia, i amenaça les comarques del 29-O amb fins a 250 l/m2
- A Sydney Almenys 10 morts i 12 ferits en un atac durant una festa jueva a la platja australiana de Bondi
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- El diari de Noah Salut mental i mitjans de comunicació: entre informar i manipular
