Notificació notarial
Albiol amenaça de querellar-se contra ERC a Badalona per relacionar-lo amb comptes a Belize
El líder d’ERC a la ciutat, Àlex Montornès, considera que «és intolerable en la democràcia que algú intenti coartar la llibertat d’expressió»

L’exalcalde de Badalona (Barcelonès) Xavier García Albiol (PP) ha advertit a través d’una notificació notarial al primer tinent d’alcalde i líder d’ERC a la ciutat, Alex Montornès, que interposarà una querella criminal si el regidor el continua relacionant amb la tinença de comptes bancaris a Belize.
En el document, al qual ha tingut accés Europa Press, Albiol ha avisat el republicà que en cas que torni a insistir, per qualsevol mitjà, en la imputació d’un delicte a Albiol, aquest «procedirà de manera immediata a interposar una querella criminal amb motiu de les calúmnies».
«A més de falses, les acusacions del senyor Montornès són del tot inacceptables i inexcusables i suposen una calúmnia, ja que resulten especialment i profundament injustes i malicioses», ha defensat el líder popular.
«Intent de censura»
En un comunicat, el grup municipal d’ERC ha titllat d’«amenaça» la notificació notarial que ha rebut Montornès. «És intolerable en democràcia que algú intenti coartar la llibertat d’expressió amenaçant amb querelles criminals», ha expressat el primer tinent d’alcalde.
Montornès ha criticat que Albiol vulgui censurar-lo: «Malgrat l’intent de censura, sempre denunciaré que gestionar una empresa ‘offshore’ en un paradís fiscal no és compatible amb l’exercici d’un càrrec públic».
Moltíssimes gràcies x totes les mostres de suport q estic rebent davant d'aquest intent maldestre de censura. No ens callaran. La Terra és rodona, els pols es desfan, el Ieti no existeix i Albiol tenia poders a Belize tal i com va reconèixer ell mateix. https://t.co/w1HnISljZD
— Alex Montornès (@alex_montornes) 20 de enero de 2022
Junts defensa Montornès
El regidor de Junts i també membre del govern de Badalona, David Torrents, ha lamentat que Albiol «amenaci amb una querella criminal el primer tinent d’alcalde de Badalona, Alex Montornès, per dir la veritat: que era apoderat d’una societat ‘offshore’ a Belize», i ha transmès tot el seu suport al regidor d’ERC.
Notícies relacionadesXavier Garcia Albiol amenaça amb una querella criminal al primer tinent d’alcalde de Badalona, @alex_montornes per dir la veritat, que era apoderat d’una societat offshore a Belize!! Tot el suport Àlex!! https://t.co/Tm5Dfqqy3A
— David Torrents (@torrents_d) 20 de enero de 2022
El 13 d’octubre es van publicar els Papers de Pandora, en els quals presumptament figurava que Albiol va tenir el poder general per gestionar una societat a Belize –un conegut paradís fiscal al nord de Centreamèrica–, revelació que va acabar desencadenant en una moció de censura impulsada per tota l’oposició i que va fer alcalde el fins aleshores líder del PSC a la ciutat, Rubén Guijarro, el 8 de novembre de 2021.
Més notícies de Badalona a l’edició local d’EL PERIÓDICO
Xavier García Albiol Paradisos fiscals ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Badalona Ajuntaments
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032