Reduït després d’un aldarull
Mor un home a Badalona després de la descàrrega d’una tàser dels Mossos
El succés va ocórrer després que una família avisés la policia catalana que el seu fill els estava amenaçant «amb ganivets»

Un home ha mort a Badalona (Barcelonès) després de rebre la descàrrega d’una pistola elèctrica Taser per part dels Mossos d’Esquadra i ser després immobilitzat pels agents.
Segons ha confirmat a Efe la policia catalana, els fets van passar el 26 de novembre passat al migdia, quan una família va avisar els Mossos d’Esquadra, que el seu fill els estava amenaçant «amb ganivets».
Els agents van accedir al domicili de la família per la vivenda d’un veí, ja que el fill suposadament havia bloquejat les entrades.
Els Mossos d’Esquadra han assegurat que els agents van utilitzar la pistola tàser «pel bé de la família i els mossos presents» per reduir l’home que, després de caure a terra, també va ser immobilitzat. L’home va ingressar conscient a l’hospital i dos dies després ha mort. Ara s’està estudiant si hi ha relació de causa i efecte entre la mort de l’home i l’ús de la pistola tàser.
Investigació dels fets
Les pistoles tàser estan permeses a Catalunya per ajudar en reduccions complexes d’una persona en cas que hi hagi risc per als agents, els mateixos afectats o terceres persones, i porten incorporats sistemes de gravació. L’ús d’aquest arma, per mandat parlamentari, ha d’anar acompanyat, a més d’una càmera de vídeo per gravar la seqüència, d’un desfibril·lador.
Notícies relacionadesDes del Centre Iridia, una entitat dedicada a la defensa dels drets humans, han exigit al Departament d’Interior una investigació «tant dels fets com de la incidència de la descàrrega en la mort». Així, fonts policials asseguren a l’ACN que l’arma es va utilitzar complint amb els protocols establerts.
«És important que s’aclareixin els fets en profunditat», han remarcat des del centre, des d’on també han recordat que aquest és el primer cas de mort a Catalunya per tàser des de la seva implementació en els Mossos d’Esquadra el 2018.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- Dorms malament i no saps per què? Aquest síndrome podria estar trencant el teu son
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- FUTBOL Xabi reinventa Mbappé: dorsal número 10, quatre quilos menys i rol inspirador en el Reial Madrid
- Famosos El youtuber Jordi Wild (40 anys) ho té clar sobre el català: «El castellà ja ha guanyat»
- Pendent d’extradició Detingut a Portugal un ‘casual’ buscat per l’assassinat d’un narco rival a Badia del Vallès el 2023