Nou govern local
Els regidors de l’oposició a Badalona comencen a firmar la moció de censura contra Albiol
La secretària municipal rebrà els setze regidors en les pròximes hores i la documentació es portarà divendres al registre

Els setze regidors de l’oposició a l’Ajuntament de Badalona (Barcelonès) desfilen des de primera hora d’aquest dijous pel despatx de la secretària municipal de la corporació a fi d’estampar la firma en la moció de censura contra l’encara alcalde Xavier García Albiol.
El PSC, Guanyem Badalona en Comú, ERC, Badalona en Comú Podem i Junts van arribar dimecres a un acord per fer fora l’alcalde del PP després de la seva vinculació amb els ‘papers de Pandora’ i nomenar el socialista Rubén Guijarro com a substitut. Quan tots els regidors hagin firmat, la moció es portarà divendres al registre de l’ajuntament i el ple d’investidura del nou alcalde quedarà convocat per al 8 de novembre.
Els primers regidors a firmar la moció de censura han sigut els quatre regidors de Guanyem, que poques hores després d’iniciar la negociació amb la resta de partits anunciaven que donarien suport a la investidura de Guijarro, però que no formarien part del nou govern per desconfiança amb el mateix PSC.
Notícies relacionadesEn aquest sentit, la portaveu de Guanyem, Nora San Sebastián, recorda que «a hores d’ara no s’han donat les condicions» per estar en el govern de Guijarro. La prioritat, diu San Sebastián, és treure Xavier García Albiol de l’alcaldia i arribar a acords per resoldre «les urgències» que té la ciutat.
Ja hem signat!!!
— Nora San Sebastián (@NoraBadalona) 21 de octubre de 2021
Avui és un dia històric!!#Badalona#MocioCensura#ForaFeixisme#ForaCorruptes#ForaAlbiol https://t.co/KBz4jYsn6R
Més notícies de Badalona a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Barcelonejant Arriba a Barcelona la màquina viral de postals sorpresa que ha desencadenat la bogeria a Nova York
- Congrés d’Aecoc Roig anima els empresaris a "sortir de l’armari i no tenir por"
- La crisi habitacional El Govern estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- Successos Ordre d'allunyament i llibertat vigilada per als menors del Berguedà acusats d'agressió sexual
- Violència masclista Les acusacions mantenen la petició de presó permanent revisable per a l'acusat d'assassinar la parella a Campdevànol
- Tribunal Constitucional El fiscal s’oposa que el TC aixequi de forma cautelar l’ordre de detenció de Puigdemont
- 40è aniversari El 23-F per a mil·lennistes: ¿Com va ser el cop d’Estat de Tejero?
- Acte amb economistes Junqueras veu «molt lluny» l’acord sobre finançament i reclama a la societat civil que també pressioni