Badalona ja sap com serà el seu dimoni del 2014
El badaloní Àngel Martín guanya la setzena edició del premi de disseny del Dimoni de Badalona que es cremarà durant les festes de maig
Disseny guanyador del premi ’Dimoni de Badalona – Crema’l tu’ 2014. /
Un dimoni amb figura de romà que recorda l'antiga ciutat de Bètulo. Aquest ha estat el disseny guanyador del setzè premi ‘Dimoni de Badalona – Crema’l tu’, segons va acordar el jurat.
L'autor de l'obra és Àngel Martín, veí de Badalona de 53 anys i aficionat al dibuix, l'arquitectura i la il·lustració.
El premi per a aquest disseny guanyador és de 1.000 euros però, a més, tindrà el reconeixement de tota la ciutat ja que un constructor donarà forma al dibuix i es plantarà a la platja uns dies abans de la Cremada del Dimoni, a la vista de tota la ciutadania.
La crema d'aquest dimoni, que se celebra el 10 de maig al vespre, vigília de Sant Anastasi (copatró de Badalona), és l'acte central de les Festes de Maig i un dels esdeveniments culturals més destacats i amb més públic assistent dels que se celebren a la ciutat. En aquest sentit, el 1991 la Generalitat de Catalunya va declarar aquesta festivitat d'interès turístic.
Des de l'any 1999, el dimoni que s'ha de cremar s'escull a través d'un concurs públic creat amb la voluntat que els ciutadans participin en el disseny.
Entre els membres del jurat d'aquesta edició hi havia l'alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, i la regidora de Cultura i Ciutadania, Montserrat Salgado, a més de representants del món de la cultura, acadèmic o de l'àmbit del disseny.
Notícies relacionadesEl jurat ha declarat finalistes del concurs els dissenys amb els títols Xirgoni i Dimoni 2.0, tots dos obra del dissenyador badaloní Carles Carreras i Serra.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Apunt Camí de l’urinari
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
- Tsygankov ressuscita un Girona que aconsegueix sortir del descens
- El PSOE, a la baixa en plena crisi i el PP s’estanca, segons el CIS
