EL PERIÓDICO entrega els 13ns Premis Automobile Barcelona

  • Aquest divendres a la tarda es premien les empreses i iniciatives que contribueixen al desenvolupament i modernització del sector de l’automòbil.

  • Dacia, Wallbox, Smou, RACC, IED i Silence són els guanyadors dels guardons de l’edició d’aquest any

5
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Els 13ns Premis Automobile Barcelona by El Periódico es donen a conèixer avui a l’Automobile Barcelona. En l’edició d’aquest any, els guardons s’han obert a la ciutat i els lectors i internautes d’EL PERIÓDICO, el rotatiu barceloní de Prensa Ibérica, gràcies al suport de Multipost Auto, especialistes en gestió digital d’empreses del sector. 

La vinculació total d’EL PERIÓDICO amb el món de l’automòbil compta amb més de 20 anys de vida des que va posar en marxa el suplement de motor ‘Airbag’, consolidant-se com el suplement degà de la premsa del sector a Espanya. Avui amb la integració dins el grup Prensa Ibérica, EL PERIÓDICO continua sent un referent en la informació econòmica i de producte, amb un estil enfocat sempre a l’usuari i la seva experiència de mobilitat. Publicacions com ara ‘Etric’, dedicada exclusivament a l’electrificació, posen de relleu aquesta aposta de futur.

Tres edicions

Des del certamen del 2017 EL PERIÓDICO i Automobile Barcelona entreguen els premis del saló, i en l’edició d’aquest any s’ha volgut premiar les activitats, propostes i actuacions que han servit per dinamitzar un moment delicat del sector. La pandèmia ha provocat un col·lapse en moltes facetes de la indústria automobilística, tot i que també ha significat una important acceleració de l’arribada de l’electrificació al sector. És per això que des d’EL PERIÓDICO i l’Automobile Barcelona s’ha volgut referenciar els que, malgrat el complicat moment que vivim, han pogut contribuir amb el seu esforç a consolidar una embranzida tan necessària com somiada.

Respecte a les anteriors edicions dels guardons s’ha volgut fer un pas endavant en un moment clau per al sector de l’automòbil. Partint de la base que totes les empreses i tots els fabricants s’han abocat en dos aspectes: l’electrificació i la digitalització. Per això tots ja són ecològics, digitals i sostenibles.

Les categories d’aquest any són: Be The One, Be Charge, Be Connected, Be Safe, Be Learn i Be Urban.

Després de l’enquesta realitzada entre els usuaris registrats d’El Periódico i des d’Automobile Barcelona i Fira de Barcelona, prop de 1.500 lectors i internautes han valorat les millors apostes per als sis premis de l’edició d’aquest any, que han recaigut en:

Be The One

El Dacia Sandero va ser el model més venut al mercat espanyol durant l’any 2020. Un any complicat pel que ha suposat la pandèmia, tant a nivell sanitari com industrial. El Dacia Sandero va aconseguir unes vendes de 24.035 unitats, superant el Seat Léon (23.582) i el Nissan Qashqai (19.818), tradicionals dominadors del mercat dels últims anys.

Per marques a particulars, Kia va ser líder al mercat espanyol amb 37.036 cotxes, mentre que en global va ser novament Seat la marca que més va vendre amb 68.721 cotxes. Renault Zoe en elèctrics purs, Mercedes Classe A en híbrids endollables i Toyota Corolla en híbrids van ser els més venuts del mercat electrificat.

Be Charge

Aquesta categoria està destinada a empreses que treballen en el sector de les infraestructures de recàrrega de vehicle elèctric. S’han considerat les propostes de fabricants de punts de càrrega, empreses emergents, xarxes de distribució, empreses energètiques etc. Les candidatures van ser: Millor Battery /Circutor / Wallbox / Circontrol / QEV / Biapower /  

El guanyador de Be Charge va ser Wallbox, amb un 40.2% dels vots dels lectors d’El Periódico. Fundada el 2015 per Enric Asunción i Eduard Casteñeda. És una empresa global dedicada a canviar la manera com el món utilitza l’energia. Creen sistemes de càrrega intel·ligents que combinen tecnologia amb un disseny atractiu, gestionant la comunicació entre el cotxe i el carregador mitjançant aplicacions fàcils d’utilitzar. El 2020 van obrir la seva seu a BCN i van llançar el Quasar, el primer carregador bidireccional de corrent continu per a la llar, a Europa.

Be Connected

Millor projecte de digitalització al sector de l’automòbil. Solucions de connectivitat, aplicacions de gestió de punts de recàrrega, digitalització o navegació. Els candidats en aquesta categoria han sigut: Electromaps / Easycharger / Seat Code / Cellnex / I2Cat / Smou / 

Amb un 30,8%, la solució més ben valorada pels lectors d’El Periódico ha sigut SMOU. L’aplicació de referència de mobilitat a Barcelona. És un gestor que aglutina els diferents serveis de mobilitat de la ciutat, amb 16 operadors i més de 45.000 usuaris

Be Learn

Projectes de les diferents escoles de disseny del sector de l’automòbil, escoles de formació i pro. Han competit en aquesta categoria: Cartif / Elisava / IED / ETSEIB I ETSEB (escoles de la UPC) / Plataforma de Talent (CIAC) / CEU Universitat de San Pablo / Universitat de València. 

El guanyador ha sigut IED Barcelona Escola Superior de Disseny, que ha aconseguit el 20,1% dels vots. L’escola desenvolupa el Màster disseny projecte NeXst - The Greatest Trip. En col·laboració amb Seat i Carnet Volkswagen Group Innovation Barcelona, ha treballat sobre el projecte NeXst - The Greatest Trip. Una iniciativa basada en el desenvolupament de propostes per a la mobilitat del futur que potenciïn les relacions humanes i la seguretat en els trajectes interurbans i amb l’objectiu de promoure el turisme sostenible. 

Be Safe

S’ha valorat el millor projecte de formació i informació de seguretat viària, propostes de companyies d’assegurances per als clients, cursos de conducció. Els candidats van ser: Allianz / Mapfre / Línea Directa / RACC / RACE / Parcmotor Castellolí / 

El guanyador d’aquesta categoria ha sigut el RACC, que ha aconseguit el 49,4% dels vots, per la seva escola de conducció i la seva integració en el teixit social i cultural, buscant sempre la interacció amb els conductors i el seu entorn. Premi també per la seva gestió de servei i professionalitat.

Be Urban

Notícies relacionades

Be Urban, per al projecte d’integració urbana de l’automòbil més ben executat i a la solució tecnològica i industrial que millor s’adapta a la nova mobilitat. Els candidats van ser: Social Car. / Ray Motors. / Silence. / Cooltra. / Muvmi./ Journify. / Iomov / Zeleros. 

El guanyador d’aquesta categoria ha sigut Silence, amb el 48,5% de les votacions. Empresa reconeguda en motos elèctriques i vehicles elèctrics. Fabriquen per a ‘motosharing’ de Seat i Acciona.

EL PERIÓDICO entrega els 13ns Premis Automobile Barcelona

Ferran Nadeu