Anar al contingut

AUTOMOCIÓ

Automobile Barcelona reunirà per primera vegada tots els grups automobilístics del sector

L'edició del centenari el Saló reunirà un total de 45 marques, un 50% més que en l'edició anterior

Hi serà present el PAL-V, un vehicle innovador que és capaç de transformar-se en un helicòpter

Laura Parada Vila

Automobile Barcelona reunirà per primera vegada tots els grups automobilístics del sector

El recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona ja està a punt per rebre, a partir d’aquest dijous, tots els grups automobilístics del sector en el centenari d’Automobile Barcelona. El saló reunirà un total de 45 marques, un 50% més que en l’edició del 2017. Això suposa que es converteix en una de les exposicions més importants del sector al congregar més models que altres salons com el de Ginebra, celebrat el mes de març. 

El president del Saló, Enrique Lacalle, ha valorat l’edició d’aquest any. "Som la història d’un miracle. Un saló que ha sobreviscut a dues guerres i a la crisi econòmica més gran i que continua aquí, viu, fort, actual. Ha sabut innovar, ha buscat referents internacionals i ha convertit Barcelona i el renovat Automobile en un referent mundial de les últimes tecnologies del vehicle connectat". 

L’Automobile de Barcelona també creix en extensió. Aquest any s’ha ampliat el nombre de pavellons habilitats per a l’Automobile amb tres nous espais i s’utilitzarà un total de 150.000 metres quadrats. Les marques es distribuiran entre els diferents pavellons i també s’utilitzaran la zona de l’avinguda de Maria Cristina i la zona pròxima a la Font Màgica de Montjuïc per ubicar-hi l’àrea de proves. 

Un saló carregat de novetats

El futur i la connectivitat és un dels principals al·licients de l’edició d’aquest any, i per això no hi podia faltar el concepte de Connected Street. Tots els que visitin el Saló de l’Automòbil de Barcelona podran ser testimonis en primera persona del futur de la conducció i descobrir els sis nivells de la conducció autònoma. Els assistents podran comprovar la fiabilitat d’aquests cotxes sense conductor participant en activitats de bolcada en cas d’accident i de frenada d’aquest tipus de vehicles. A més, al Saló de l’Automobile arriba el PAL-V, un cotxe capaç de convertir-se en helicòpter segons les necessitats del pilot. 

Les marques del sector de l’automoció posaran a disposició dels visitants els últims models perquè els clients puguin triar entre la gran oferta actual del mercat. A més de les proves de conducció, el Saló de l’Automòbil de Barcelona ha preparat una guia de compra amb l’objectiu d’ajudar els visitants a triar la millor opció del mercat en relació amb les seves necessitats. El president del Saló, Enrique Lacalle, ha anunciat un repte per als candidats a les eleccions municipals a Barcelona perquè contestin dues preguntes sobre mobilitat i automoció. 

Activitats per a tota la família 

Aprofitant que el Saló compleix cent anys, els visitants podran conèixer tots els canvis que s’han produït en la indústria de l’automòbil al llarg d’aquest segle. Es tracta del programa Road to 100 i que inclou dues activitats. D’una banda, el programa Gènesi, en quèl els visitants podran assistir a una experiència immersiva amb projeccions hologràfiques i 3D i música envoltant. L’espectacle durarà aproximadament 30 minuts i estarà disponible els divendres i el cap de setmana i tindrà un aforament limitat de 850 persones per sessió. L’altra activitat relacionada amb la història del Saló serà l’exposició sobre els 100 anys de l’Automobile , que comptarà amb 26 vehicles que van marcar una fita en el desenvolupament de l’automoció, com el primer vehicle elèctric. 

En aquesta edició, el Saló de l’Automobile de Barcelona ha volgut tenir en compte els més joves i aconseguir augmentar el seu interès pel sector de l’automoció. Durant tota l’exposició hi haurà una zona de simracing, amb simuladors de competició al Circuit de Catalunya per provar les habilitats dels visitants com a conductors professionals. 

Les entrades online ja estan disponibles a la web de l’Automobile Barcelona a partir de 10 euros. Aquest any s’inclou un abonament familiar de 35 euros que inclou l’entrada de dos adults i tres de menors de 14 anys. Una altra de les novetats d’aquesta edició és la creació d’una app per facilitar, en tot moment, tota la informació de les marques.