hortaleza
Els Tedax fan detonar una granada en un centre de 'menes' a Madrid
L'artefacte era d'entrenament, però estava carregat
S'han traslladat els menors per seguretat
menashortaleza
Els artificiers Tedax de la Policia Nacional han fet detonar de manera controlada i sense incidents una granada trobada a l’interior del centre de primera acollida de menors estrangers del barri madrileny d’Hortaleza. La intervenció ha tingut lloc quan s’ha advertit de la presència d’un paquet sospitós dins de les instal·lacions. Segons fonts policials consultades per EL PERIÓDICO, diversos desconeguts han tirat des de fora una motxilla amb una granada d’entrenament, que tenia poca càrrega explosiva però que podia explotar.
Al lloc i després de rebre un avís des del mateix centre de ‘menes’, hi han arribat unitats de Seguretat Ciutadana de la Policia Nacional. Els agents han acordonat i evacuat la zona per portar els interns a un lloc segur per preservar la seva integritat. Més tard, han arribat guies canins i efectius dels Tedax, que han hagut de fer una detonació controlada d’aquest artefacte «per determinar».
Per «precaució»
Notícies relacionadesEl conseller de Polítiques Socials, Famílies i Natalitat, Alberto Reyero, ha anat al centre d’Hortaleza després de conèixer l’incident i ha dit que s’ha efectuat aquesta explosió controlada de l’objecte per «precaució», tal com marca el protocol.
#ÚLTIMAHORA El consejero de Políticas Sociales confirma que los #TEDAX han realizado una explosión controlada por precaucación y que ahora se está analizando el interior de la granada
— 120 minutos (@120minutosTM) 4 de diciembre de 2019
¡Sintonízanos!📡#4Diciembre120 en @telemadrid
Directo ▶https://t.co/HqE74E3RWs pic.twitter.com/zKCuVeitJE
Reyero ha assenyalat que no tenen «cap idea» encara de com ha arribat aquest paquet però que ha aparegut i ara s’analitza quina composició tenia. Sobre això, ha assenyalat que ha conversat amb la delegada del Govern central, María Paz García Vera, per poder tenir «més dades» sobre el que ha passat.
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Modalitat esportiva ‘Boom’ dels locals de ‘barre’ a BCN
- Quant cobra un autònom de baixa? Aquestes són les xifres del 2025
- Salut El cardiòleg Aurelio Rojas aclareix si és millor menjar abans o després d’entrenar
- Agressió sexual Una dona denuncia que l’home que li llogava una habitació a Manresa la violava
- Intel·ligència artificial Una recerca d'UManresa sobre ètica demostra que la intel·ligència artificial cau en les mateixes contradiccions que les persones
- Educació a Catalunya Els rostres de l’abandonament escolar: «Acabes renunciant per no endeutar els teus pares o per no saber on acudir»
