ENQUESTA DE SATISFACCIÓ

Els catalans posen un notable alt al sistema sanitari

1
Es llegeix en minuts

Els catalans valoren amb una mitjana de vuit punts el sistema sanitari català i han col·locat la majoria de resultats per sobre del 75% de satisfacció. L'atenció hospitalària ha estat la més valorada de tots els serveis, segons es desprèn dels resultats del Pla d'enquestes de satisfacció (Plaensa) que el Servei Català de Salut (CatSalut) fa des del 2004.

Els resultats de l'enquesta, basada en 29.229 pacients, ha assenyalat punts febles en l'accessibilitat als serveis, al demanar hora de visita, en la puntualitat de la visita i la gestió de serveis urgents. Els pacients també perceben mancances a les llistes d'espera per ser intervinguts i en alguns aspectes de confortabilitat.

Confiança en els professionals

En canvi, la confiança i el tracte dels professionals sanitaris han estat els aspectes més ben valorats, dels quals els centres d'atenció primària (CAP) dels entorns més rurals són els que obtenen valoracions més bones.

Nou de cada deu persones tornarien al centre on han estat ateses; els hospitals generals i d'alta tecnologia són els més ben valorats per la informació, la competència, el temps de dedicació i la relació i tracte.

Competència dels professionals

En l'àmbit de l'atenció sociosanitària amb internament les enquestes han destacat l'excel·lència obtinguda en la competència dels professionals, especialment d'infermeria, com també l'adequació dels serveis de convalescència i cures pal·liatives.

Notícies relacionades

En l'atenció a la salut mental, la majoria dels resultats estan per sobre del 75%, tot i que s'ha percebut la necessitat de millorar en aspectes d'accessibilitat i d'informació de suport al tractament. S'ha valorat el tracte i suport del psiquiatre i del psicòleg.

El transport sanitari no urgent ha recollit una valoració per sobre del 90% d'aprovació, especialment per les característiques tècniques i professionals que porten a terme el servei, als quals s'ha valorat, sobretot, la seva puntualitat.