FESTIVAL

Exgae premia els autors que pengen la seva obra gratis a la xarxa

El col·lectiu entregarà avui els guardons en la gala dels oXcars

1
Es llegeix en minuts
G. T
BARCELONA

Amb la intenció que el terme «cultura lliure» deixi de ser sinònim de pirateig i de matar de gana els artistes negant-los els seus drets d’autor, el col·lectiu Exgae munta aquesta nit la segona edició dels oXcars, una maratoniana gala durant la qual s’entregaran diversos premis a creadors que difonen les seves obres a través d’internet. Aquest any els oXcars són un aperitiu d’una ambiciosa iniciativa que, des d’avui fins diumenge, convertirà Barcelona en la capital mundial de la lluita per l’accés lliure a internet. El Free Culture Forum (Fòrum de la Cultura Lliure) reunirà 80 experts que tractaran de consensuar un manifest pels drets digitals.

GERMANS SCOTT / Entre els guardonats en els oXcars destaca la productora Ag8 dels germans Ridley i Tony Scott, que està preparant una sèrie inspirada enBlade Runner.Purefoldés la primera incursió de Hollywood en el sector de les llicències lliures (que permeten la reproducció i l’ús d’una obra). La sèrie no només s’emetrà gratis per internet, sinó que convidarà els internautes a modificar-la al seu gust.

Altres plats forts de la gala són el vídeoLoops, una coreografia que Merce Cunningham va posar a disposició d’altres creadors, els textos d’Alberto Vázquez-Figueroa (que també es poden descarregar) i l’actuació de Duquende. En total, un centenar d’artistes que mostren com internet ha canviat la manera de produir i consumir cultura.

Notícies relacionades

«Aquest és un moment històric

–diu Simona Levi, fundadora de Conserves, el grup més actiu d’Exgae juntament amb Telenoika i el Taller de Músics–. És excepcional que hàgim tingut 15 anys d’internet sense control. Però la cultura s’ha convertit en la tercera potència industrial en els nostres països i diverses iniciatives legislatives amenacen d’acabar amb l’internet que coneixem».