INFORME

TV-3 i Catalunya Ràdio continuen líders d'audiència

El baròmetre de la Fundacc situa la TV catalana a més de 3 punts de Tele 5 i A-3

1
Es llegeix en minuts
M. DE L.
BARCELONA

TV-3, amb una quota mitjana d’audiència del 19,7%, i Catalunya Ràdio, amb 507.000 oients de mitjana diària, es mantenen com els mitjans de comunicació audiovisuals líders a Catalunya, segons reflecteix la quarta onada del 2009 del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura.

Aquest estudi bimestral, que realitza la Fundació de les Audiències de la Comunicació (Fundacc) a partir de prop de 30.000 entrevistes personals, deixa patent el lideratge de la televisió autonòmica catalana, que supera en més de tres punts les cadenes privades A-3 i Tele 5 (que presenten un empat tècnic). Aquesta superioritat es manté en les quatre províncies de Catalunya, encara que és especialment clara a Lleida, on TV-3 té un espectacular 26% de quota, i la seva immediata rival, Antena 3 TV, un 15,5%. Per contra, a Tarragona TV-3 només aconsegueix un 17,7% de l’audiència, mentre que A-3 hi queda molt a prop: 17,4%.

Notícies relacionades

Entre les ràdios, l’informe deixa patent que si bé Catalunya Ràdio és la més escoltada, en l’últim any (del setembre del 2008 a l’agost del 2009) ha sofert una progressiva pèrdua d’oients, fins al punt que en aquesta última onada l’emissora de la Generalitat queda relegada a la segona posició, darrere de la cadena SER, a l’àmbit de Barcelona. També destaca la pujada que ha experimentat de la tercera a la quarta onada l’emissora RAC-1 (de 327.000 a 397.000 oients) i la caiguda de la cadena SER (de 449.000 a 427.000).

Així mateix, la Fundacc recull que la TV local amb més audiència de Catalunya és Barcelona TV.