biografia

Tele 5 rememora la vida de Paquirri en una minisèrie

Familiars del destre han col·laborat en el telefilm, que consta de dos episodis

Luz Valdenebro, com a Isabel Pantoja, i Antonio Velázquez, com a Paquirri, en una escena de la minisèrie.

Luz Valdenebro, com a Isabel Pantoja, i Antonio Velázquez, com a Paquirri, en una escena de la minisèrie. / TELE 5

1
Es llegeix en minuts

Dissabte que ve, 26 de setembre, es compliran 25 anys de la mort de Francisco Rivera, Paquirri, després de rebre una cornada a la plaça de toros de Pozoblanco (Còrdova). Amb motiu d’aquest aniversari, Tele 5 estrena avui la primera part de la minisèrie Paquirri, producció de dos episodis (la segona s’emet demà, a la mateixa hora), que comença precisament rememorant les últimes hores de vida del destre .

L’actor Antonio Velázquez (Sin tetas no hay paraíso, ¡A ver si llego!) és l’encarregat d’interpretar el carismàtic matador, mentre que l’actriu càntabra María Ruiz (El camino de los ingleses) encarna la seva primera dona, Carmina Ordóñez, i la cordovesa Luz Valdenebro (Hospital Central, El internado), la segona, la tonadillera Isabel Pantoja.

RECORDS DE LA SEVA VIDA // Dirigida per Salvador Calvo (Sin tetas no hay paraíso, RIS Científica), la trama de Paquirri se centra en els dramàtics esdeveniments del 26 de setembre del 1984 a Pozoblanco. Aquell dia, segons la trama, el matador va recordant alguns dels episodis més importants de la seva vida a través de diferents presagis que serveixen com a recurs narratiu per introduir seqüències en flash-back: les històries d’amor amb les seves dues dones (Carmina Ordóñez i Isabel Pantoja), el naixement dels seus tres fills i la seva trajectòria professional.

Notícies relacionades

El torero José Antonio Canales Rivera, nebot de Paquirri, ha estat el principal assessor taurí en aquesta producció. A més, ha estat l’encarregat de doblar el protagonista en diversos plans amb toros que comportaven risc. També hi han col·laborat amb els seus testimonis Teresa i Antonio Rivera, germans del difunt torero, que van aportar dades sobre com va sorgir la seva vocació taurina, sobre la seva trajectòria professional i detalls de la seva vida personal.

Després de l’emissió del primer episodi, Tele 5 ofereix l’especial A mi plin, soy Ordóñez Dominguín, (0.00 hores), documental sobre les vides de Carmen Ordóñez i la seva germana Belén, amb imatges inèdites de les filles d’Antonio Ordóñez.