POSSIBLE TRASPÀS A HUMANS
Descoberta una nova soca del virus de la sida relacionada amb els goril·les
Un grup de científics han descobert una nova variant del virus de la sida (VIH) en humans que manté una estreta relació amb el virus que genera aquesta mateixa malaltia en goril·les després d'estudiar el cas d'una dona del Camerun infectada, segons publica avui la revistaNature Medicine.
Aquesta troballa apunta que tant goril·les com ximpanzés poden transmetre la sida als humans, fet que obliga a controlar i estudiar millor "l'emergència de noves soques de VIH -virus de la immunodeficiència en humans-, especialment a l'Àfrica central i occidental", segons les conclusions a què ha arribat l'equip liderat per Jean-Christophe Plantier, de la Universitat de Rouen (França).
Tot i que és una variant de VIH desconeguda fins ara i manté una estreta relació amb el VIS -virus de la immunodeficiència en simis-, els seus efectes es poden contrarestar amb medicaments ja existents, segons va explicar un dels investigadors, David Robertson, a la cadena pública britànica BBC.
Característiques conegudes
"No hi ha motius per pensar que el virus presentarà nous problemes que no afrontem ja", va dir Robertson, de la Universitat de Manchester (nord d'Anglaterra), que ha participat en l'estudi encapçalat per Plantier.
Les sospites sobre la possibilitat que la citada pacient portés una nova variant del VIH no es van contemplar fins que es van conèixer els primers resultats de les proves rutinàries portades a terme.
A la dona, de 62 anys, li va ser diagnosticada la malaltia a l'arribar a França, l'any 2004, encara que alguns símptomes, com la pèrdua de pes o freqüents episodis de febre, van començar un any abans. La pacient va assegurar als doctors no haver mantingut contacte amb goril·les ni haver ingerit carn de simi però sí que va tenir diverses parelles sexuals al morir el seu marit, el 1984.
Des del Congo
El VIH va ser detectat per primera vegada en la dècada dels vuitanta del segle passat, encara que es creu que va néixer a principis del segle XX a la República Democràtica del Congo, i és l'evolució d'un virus similar que afecta els ximpanzés (VIS). La variant es va poder transmetre als humans originàriament a través de la ingesta de carn procedent de la caça furtiva.
Els experts de Rouen també han trobat indicis que fan creure que la variant està adaptada a les cèl·lules humanes.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia