al gra // entrevista amb Hans Arce, Responsable de Ginecologia de la Infància de la clínica CIMA
Hans Arce: "Preocupa l'augment de la pubertat precoç en nenes"

Hans Arce. /
'LES NINES NO TENEN LA REGLA' Seu de CIMA. Passeig Manuel Girona, 33. A les 19.30 hores.
L'arribada de la primera regla mai acostuma a ser benvinguda. Els canvis en el cos solen ser rebutjats per les adolescents i preadolescents. Els últims anys, l'augment de nenes que entren en la pubertat en edat precoç (abans dels 7 anys i no als 11 o 12) ha portat alguns professionals a estudiar el fenomen i com la medicina pot intervenir per reduir problemes derivats d'aquest avançament. El doctor Hans Arce ho explica avui en la conferència:Les nines no tenen la regla. Com afrontar l'arribada de la menstruació a una edat precoç.
--¿Per què han augmentat les pubertats precoces de nenes?
--És un fenomen preocupant. L'alimentació n'és una de les causes. Per exemple, les nenes adoptades que han estat desnodrides als seus països d'origen, arriben aquí i guanyen pes ràpidament i, a més, passen d'haver sigut ignorades afectivament a ser el centre d'atenció. Tot això les afecta psicològicament i hormonalment i provoca canvis ràpids en el seu organisme, com tenir la regla als 6 o 7 anys. En les nenes d'aquí, la sobrenutrició o obesitat per la vida sedentària pot causar-ho.
--¿La genètica també compta?
--Molt menys. Compta més la raça. Les nenes negres tenen abans la regla que les llatines i aquestes, abans que les blanques.
--¿Quins problemes comporta una pubertat precoç?
--El problema principal és que s'atura el creixement. Les nenes amb la regla precoç creixen
menys: de 6 a 7 centímetres menys d'altura.
Notícies relacionades--¿Què pot fer la medicina?
--Si no ha arribat la regla, un tractament hormonal permet inhibir el canvi durant uns dos anys i allargar el temps de creixement. Per aquest motiu és molt important detectar els canvis en el seu cos a temps.
- Famosos Ferran Adrià desvela a 'Col·lapse' la frase que li va dir Xavi Hernández: "Se'm va quedar sempre al cap"
- Preus rebaixats Ni Lidl ni Carrefour: aquest és el supermercat 'low cost' que arrasa a Espanya
- Urbanisme BCN traurà a concurs la Torre Ona de Glòries abans de final d’any
- Conflicte Una manifestació a Mataró acaba amb salutacions feixistes
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Pòdcast | Mamarazzis Pep Guardiola i Cristina Serra, separats i sense reconciliació a la vista
- Com a projecte llei El Parlament avala la rebaixa de l’IRPF a les rendes més baixes i els canvis en l’impost de transmissions patrimonials
- En una interlocutòria El Suprem rebutja indultar per segona vegada els condemnats del procés als quals rebutja aplicar l’amnistia
- Reunió Anual Cercle d'Economia Catalunya construirà 21.289 pisos socials en solars de 226 municipis
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones