TECNOLOGIA
Els experts posen en dubte l'apagada analògica

D’esquerra a dreta, Silvio González (A-3), Juan Ruiz de Gauna (La Sexta), Antoni Esteve (Grup Lavinia) i Jaume Roures (Mediapro). /
Quan falten menys de 500 dies per a l'apagada analògica (el 3 d'abril del 2010), part del sector audiovisual segueix dubtant que Espanya estigui preparada per a aquest canvi històric. Segons es desprèn de l'estudi anual de tendències elaborat per l'escola de negocis IESE, prop del 60% d'experts enquestats consideren que estem "poc o gens preparats" per al final de la televisió actual (analògica). A més, més de la meitat dels líders consultats (un 65%) són partidaris d'implantar la televisió digital terrestre (TDT) de pagament, opció no prevista en l'actual legislació.
"El sector no ho veu gens clar, perquè la immensa majoria no creu que sigui el moment d'abordar el canvi", va explicar ahir Jaume Montané, director general de Time Consultants, empresa encarregada de l'elaboració del treball. L'informe el van presentar, en el marc de les segones jornades del sector audiovisual organitzades per IESE, Montané i Joaquim Triadú, vicepresident d'aquesta escola de negocis i exsecretari general de Comunicació del 1994 al 1996, sota el Govern de CiU.
"Estem en un moment de grans incerteses i moltes oportunitats", va afegir Juan Ruiz de Gauna, director general de La Sexta, en un debat sobre les perspectives del sector (sense representants de les televisions públiques). El directiu va expressar els seus dubtes sobre la sostenibilitat d'un model en què conviuran amb ingressos de publicitat uns 40 canals d'àmbit espanyol i en obert, i va advocar per buscar "noves fórmules de finançament".
Notícies relacionadesEntre les causes de l'escepticisme dels enquestats que apunta l'informe del IESE hi ha les "dificultats" per aconseguir una àmplia penetració (només el 37% de les llars sintonitzen la TDT), la "falta de confiança" en la data prevista per al canvi i també l'absència d'interès d'alguns operadors.
Pel que fa a la TDT de pagament, compta amb el suport de la majoria dels operadors privats (77,8%), un segment "especialment partidari", segons l'estudi. En aquest sentit, Jaume Roures, president de la productora Mediapro, va insistir que aquesta modalitat no tan sols serveix per a les retransmissions de futbol, sinó que el ventall "és molt més ampli". I Silvio González, conseller delegat d'A-3, s'hi va referir com una necessitat "inexcusable".
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia