PROJECTE

TVE estrenarà el 2009 la sèrie hereva de 'Barrio Sésamo'

La cadena estatal ven a França 'Plutón BRB Nero', d'Álex de la Iglesia

2
Es llegeix en minuts
MANUEL DE LUNA
CANNES / ENVIAT ESPECIAL

Més de 30 anys després que Espinete, Don Pimpón, Epi, Blas i Triqui, el Monstruo de las Galletas, entre altres personatges entranyables de Barrio Sésamo, ensenyessin a tota una generació de petits televidents a comptar fins a 10, la popular producció infantil tornarà a TVE, segons es va anunciar oficialment ahir a Cannes, localitat francesa en què aquesta setmana s'està celebrant el Mipcom, un dels mercats de compra i venda de produccions de televisió més importants del món. Serà a partir del 2009 quan La 2 i Clan TV (el canal juvenil de RTVE que emet a través de la televisió digital terrestre, la TDT) estrenaran l'última producció d'a- questa sèrie amb contingut educatiu, que arribarà amb el títol de Juega conmigo, Sésamo.

Protagonitzada per nous personatges (Bert, Ernie, Grover...), juntament amb els més veterans i populars muppets de la sèrie, Juega conmigo, Sésamo consta de 104 episodis de 30 minuts cada un en què es desenvolupen conceptes bàsics per a l'educació escolar dels més petits. Així, a través de la imatge i buscant la interacció, l'objectiu és desenvolupar la creativitat i la capacitat d'expressió dels nens.

"És meravellós tornar a TVE, la primera i única casa de Barrio Sésamo a Espanya", va dir a Cannes Terry Fitzpatrick, un dels responsables de Sesam Workshop, i va recordar que va ser l'any 1979 quan TVE va decidir llançar-se a l'original aventura de coproduir-la.

Xavier Pons, director de TVE, es mostrava igual de satisfet amb l'a- cord, que "ja estava pràcticament decidit des d'abans de l'estiu --va assenyalar--. Em fa molta il.lusió que tornem a tenir a la nostra programació infantil una producció que és un clàssic de la televisió, amb un gran prestigi i qualitat, i amb la qual han crescut moltes generacions de televidents".

L'anunci que Sesam Street torna a TVE ha coincidit amb la presència del director de TVE a Cannes, ja que l'audiovisual espanyol, en general, i RTVE, en particular, són els protagonistes d'aquesta edició del Mipcom, al ser un dels països europeus amb una indústria de la imatge més puixant i creativa. De fet, Pons va oferir una conferència davant professionals de televisions de tot el món sobre la creació televisiva a Espanya, en què va destacar la ficció.

Notícies relacionades

ÈXIT DE 'PLUTÓN'

"Estem molt contents amb els resultats que estem aconseguint amb la nostra ficció, ja que fins i tot la que està dirigida a un públic més minoritari, com és el cas de Plutón BRB Nero, ha creat una gran expectació al Mipcom, fins al punt que ja ens l'han comprat a França", diu Pons de la sèrie d'Álex de la Iglesia. El director de TVE assenyala que amb la ficció estan aconseguint una fita impensable fa uns anys a la tele estatal, com és obrir i rejovenir el perfil de la seva audiència. "El problema el tenim ara, nosaltres i la resta de les cadenes, amb els espais d'entreteniment. Ara mateix no hi ha cap programa o format d'entreteniment que valgui la pena, i és un gènere indispensable en televisió. Hi ha una crisi d'idees que es pot comprovar a Cannes: no hi ha res nou que valgui la pena", sentencia Pons.