LA REGIÓ FRANCESA ES PROMOCIONA AL TRIANGLE DE BARCELONA
Els aires del Llenguadoc
Una imatge de la ciutat de Besiers, a la qual aquest any està dedicada la fira.
Plaça de Catalunya, 4.
De 10.30 a 19.30 hores.
Entrada lliure.
www.sunfrance.com
L'economia de la regió francesa Llenguadoc-Rosselló gira al voltant d'un element essencial, el sol, al servei del turisme i l'agricultura. Amb l'objectiu de donar a conèixer tots els seus atractius, la gastronomia, el patrimoni i la tradició, uns deu expositors de vins, aliments i informació turística es donen cita per omplir de colors i sabors el centre comercial El Triangle.
El Comitè Regional de Turisme de Llenguadoc-Rosselló a Barcelona realitza el clàssic mercat anual, amb parades de venda i demostració de productes. Els visitants podran degustar aligot (puré de patates amb formatge), vi, formatges i les famoses melmelades, olives i ostres (a partir d'avui fins dissabte, 8). També hi haurà propostes turístiques i se sortejaran estades en diversos hotels.
Aquest any la fira està dedicada a Besiers, ciutat històrica, considerada capital del rugbi i del vi, que compta amb cèlebres vins amb denominació d'origen a la costa d'Erau.
Notícies relacionadesAquest any els expositors recrearan l'ambient d'un mercat medieval, però no hi haurà actuacions. Micael Gabay, encarregat de l'organització de la fira, va assenyalar que la promoció que realitzen anualment a Barcelona els ha suposat un increment de visitants i una expansió més gran de la regió. "I és que és un lloc que no està gaire lluny de Catalunya i que no resulta car", va assegurar.
La regió Llenguadoc-Rosselló i l'Erau estan situats a tan sols tres hores de viatge des de Barcelona. Allà hi ha ciutats, com per exemple Montpeller, Seta, Besiers i Vias, entre d'altres, que compten amb un important patrimoni cultural, històric, gastronòmic i turístic. A més a més, es tracta d'una zona on es pot passejar per paisatges de costa encara salvatge, de vinyes, canals, parcs de plantes aromàtiques, imponents muntanyes i llacs espectaculars.
- 300 proves en un dia La prova pilot de la DGT fent exàmens pràctics en dissabte, aprova amb nota: «He esperat cinc mesos»
- Itàlia Un conductor atropella una dotzena de persones a la ciutat italiana de Mòdena i n’apunyala una altra durant la seva fugida
- Cultiu i cures de les plantes L’arbre amb més perfum del món: com cultivar-lo en test i omplir el teu balcó d’aroma
- Salut ¿Llevar-se a les cinc del matí és saludable? Neuròlegs adverteixen que pot tenir "un impacte negatiu" en la salut
- Fenomen mundial L’afluència massiva de compradors de l’Swatch x Audemars Piguet impedeix obrir les seves dues botigues a Barcelona
