Setmana de la mobilitat

4 mites a fer caure abans de passar-se el cotxe elèctric

  • El nombre de punts de recàrrega, el temps que tarden a carregar-se les bateries o el cost del seu manteniment són els principals dubtes que generen els cotxes elèctrics

4 mites a fer caure abans de passar-se el cotxe elèctric

Pixabay

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

En la setmana de la mobilitat es posen en relleu els avantatges que té l’ús dels cotxes elèctrics. Però la veritat és que el desconeixement sobre aquest tipus d’automòbils és encara molt gran. Malgrat que la venda s’ha disparat en un 81,3% el 2020 respecte a l’any anterior, segons dades de l’ANFAC, encara són molts els dubtes que sorgeixen al voltant d’aquests cotxes. Però ¿quins són els principals mites a fer caure sobre els cotxes elèctrics?

MITE 1: Els cotxes elèctrics són molt silenciosos i, per tant, menys segurs

Des d’aquest mateix estiu els cotxes de nova creació a Europa han d’anar equipats de sèrie amb un sistema d’avís acústic amb l’objectiu d’alertar de la seva presència als vianants. A més, segons destaquen des d’EDP, els cotxes elèctrics no suposen cap perill ja que, per sobre dels 20 quilòmetres per hora, els sorolls dels pneumàtics de carretera i el vent es consideren sons perceptibles. 

 MITE 2: Un cotxe elèctric tarda molt temps a carregar-se

Hi ha tres maneres de recarregar un vehicle elèctric: les càrregues domèstiques, que són les més lentes i solen rondar entre les 5 i 8 hores; les recàrregues en punts públics i privats, en què el temps descendeix entre d’una a 3 hores, i finalment, «els punts ràpids, disponibles en estacions de servei i punts de recàrrega, que aconsegueixen reduir aquell temps entre 5 i 30 minuts», segons expliquen des de Northgate.

Una afirmació que comparteixen des d’EDP, ja que asseguren que «avui dia un cotxe elèctric en una estació de càrrega ràpida pot carregar 100 quilòmetres en tan sols 10 minuts».

MITE 3: No hi ha prou punts de recàrrega

A l’hora de carregar un cotxe elèctric es pot fer en dos llocs: al domicili o a l’exterior. En el cas de la primera opció, instal·lar un carregador elèctric en un domicili és «relativament senzill», sempre que ho faci un professional homologat, segons Northgate. I el cas que sigui un garatge comunitari, no és necessari cap tipus de permís, només notificar-ho a la comunitat de veïns. «Actualment, a Espanya només és necessari avisar la comunitat de veïns. Després ja pots instal·lar el teu propi carregador de vehicle elèctric a la teva plaça de garatge», confirmen des d’NDP.

En cas de necessitar càrrega a l’exterior, actualment a Espanya hi ha un punt de càrrega per cada 11 vehicles elèctrics, és a dir, hi ha més de 8.000 punts de recàrrega públics a tot Espanya.

MITE 4: El seu manteniment és més costós que el dels cotxes tradicionals

Com a regla general, aquests vehicles són menys susceptibles al deteriorament i el pas del temps, cosa que es tradueix, segons dades de Northgate en fins a un 30% d’estalvi respecte a un vehicle de combustible, així com una probabilitat més petita d’avaria.

En aquest sentit, l’element al qual s’ha de prestar una atenció més gran és la bateria, que és necessari recanvir després de 10 o 12 anys d’ús.