Hàbits de consum

Els espanyols estan disposats a pagar un 10% més per productes sostenibles

  • Per al 70% dels consumidors la pandèmia ha fet que augmenti la consciència sobre la compra de productes sostenibles

Els espanyols estan disposats a pagar un 10% més per productes sostenibles

Pixabay

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El canvi climàtic és en boca de tots des que l’ONU emetés l’informe IPCC, en què assegurava que, de no revertir-se la situació a finals del segle, la temperatura pujaria entre 4 i 4,5 graus més. És hora d’actuar i de fer sacrificis. Una cosa que sembla estar molt present per als espanyols, ja que la majoria estarien disposats a pagar un 10% més per productes sostenibles en comparació amb el preu de la resta de productes no sostenibles. Així es desprèn d’un informe elaborat per Capterra que analitza la influència de la sostenibilitat en els hàbits de consum a Espanya.

En aquest informe també s’explica que per al 70% dels consumidors la pandèmia ha fet que augmenti la consciència sobre la compra de productes sostenibles. A més, el 22% d’ells afirmen que la crisi de la Covid-19 els ha fet replantejar-s’ho de forma radical, i ha augmentat la seva intenció de comprar més productes sostenibles.

La sostenibilitat també ha guanyat pes a l’hora que els consumidors valorin les empreses. D’aquesta manera, els enquestats es mostren més compromesos amb les empreses que recolzen o emprenen mesures de sostenibilitat. Principalment perquè creuen que és important que la sostenibilitat formi part dels valors de l’organització (59%) i aprecien que les companyies emprenguin accions que protegeixin el medi ambient (54%).

Notícies relacionades

En aquest sentit, els enquestats per Capterra tenen una visió molt optimista, ja que consideren que l’objectiu principal de les empreses al recolzar la sostenibilitat és fer un canvi real.

Les mesures sostenibles més importants pels consumidors són la reducció de l’ús del plàstic, la reducció d’emissions i la sostenibilitat social (condicions justes de treball i igualtat).