App

Midori: gamificación de l’economia circular

  • Per cada acció d’economia circular que realitza l’usuari, guanya punts que es poden convertir en premis com descomptes, proves de producte, períodes de prova de subscripció o similar de les empreses col·laboradores

Midori: gamificación de l’economia circular

Unsplash

3
Es llegeix en minuts
Lidia Álvarez Vellido
Lidia Álvarez Vellido

Redactora del suplemento 'actius'

ver +

S’està demostrant que és insostenible el model d’un sol ús amb què s’ha viscut fins ara. És per això a poc a poc es va imposant com a solució el model d’economia circular, un model de producció i consum que, segons defineix el Parlament, implica compartir, llogar, reutilitzar, reparar, renovar i reciclar materials i productes existents cada vegada que sigui possible per crear un valor afegit. 

Tot i que l’any passat el Govern va posar en marxa l’Estratègia ‘Espanya Circular 2030’, la implantació d’estratègies circulars al país és encara «incipient», segons l’informe de la Situació i Evolució de l’Economia Circular a Espanya realitzat per la Fundació Cotec. 

Tot i que en aquesta qüestió «gairebé tots els països estan molt retardats amb el que no és un problema exclusiu d’aquí», recalca Alejandro Ponce, CEO i fundador de Midori, que posa èmfasi en la predisposició dels ciutadans per canviar la seva manera de consumir. Segons un estudi d’IBM, el 61% de les persones estan disposades a canviar els seus hàbits de consum si amb això generen un impacte negatiu menor en el medi ambient.

Tot i així, començar a ser més responsable amb el medi ambient no és fàcil, per això Ponce va deixar la seva feina i va crear Midori, una app que ajuda l’usuari a incorporar totes les accions d’economia circular en el seu dia a dia, com reparar, reutilitzar o reciclar. L’app el guia i desafia en tot moment perquè incorpori aquests hàbits en la seva rutina diària sense desconcertar-se. 

Per a això només cal descarregar l’aplicació i anar afegint les accions d’economia circular que realitza. Amb cada una d’elles rep punts i amb aquests punts aconsegueix premis que consisteixen en descomptes, proves de producte, períodes de prova de subscripció o similar de les empreses col·laboradores amb l’app, tot i que el fundador assegura que poden oferir el que vulguin i creguin que encaixa dins de Midori. 

Un descompte en la teva primera compra en el superonline Ulabox, un rentat de cotxe a domicili gratis amb Plazy o una sessió per millorar la comunicació en públic amb Borja Nicolau, entre altres coses, són alguns exemples que destaca Ponce.

Fins al moment són vuit les empreses que col·laboren amb aquesta aplicació, tot i que la idea que té el fundador és aconseguir una combinació entre empreses emergents i empreses més grans «perquè de cara a l’usuari tingui un programa de recompenses amb premis que reconegui per endavant però també altres amb què descobrir serveis nous i interessants», aclareix. 

En un model de consum circular, l’últim pas és reciclar els productes per obtenir els seus materials i donar vida a un de nou. Des de l’app tenen això en compte i té pensat incorporar la possibilitat que l’usuari demani des de l’app una recollida de residus a domicili. Midori ho reciclarà tot i vendrà el material a empreses fabricants perquè els seus nous productes siguin més sostenibles.

Notícies relacionades

Després del seu llançament a l’agost, en tan sols un mes l’app va aconseguir prop de 1.000 accions circulars, suposant més de 130.000 punts repartits i prop de 150 usuaris actius. 

Per al futur més immediat Ponce busca sumar la quantitat d’usuaris més gran possible perquè adquireixin l’hàbit d’utilitzar l’app en el dia a dia. D’altra banda, volen continuar sumant empreses perquè donin les recompenses a aquests usuaris. A més, per a aquestes empreses també posem a la seva disposició la nostra tecnologia. «És una cosa que estem testejant com a part de la col·laboració amb les empreses que donen els premis. Oferim la nostra tecnologia perquè puguin crear «el seu propi Midori» internament, amb premis personalitzats de l’empresa en qüestió,» afegeix el fundador.