Anar al contingut

Barcelona aposta per un transport públic més veloç i freqüent

La millora del sistema públic de transport requereix millorar la xarxa d'autobusos existents per augmentar els seus usuaris

EL PERIÓDICO / BARCELONA

bus

periodico

L'Ajuntament de Barcelona posa en marxa una mesura per millorar globalment la xarxa pública de transport, que ha d'ampliar i millorar la infraestructura dels carrils bus i augmentar la regularitat i la freqüència de pas dels vehicles.

“Si volem augmentar els viatgers en el transport públic, el canvi s'ha de produir en el transport de superfície perquè és on tenim més marge de millores”, ha assegurat la regidora de MobilitatMercedes Vidal. Amb un nou mètode d'anàlisi aplicat a les 16 línies de la nova xarxa de bus ja implantades, s'ha establert que hi ha 10 línies (H6, H8, H10, H12, H14, D20, V3, V7, V15 i V27) en què l'aplicació de mesures de millora és prioritària.

Es portaran a terme diverses intervencions i comportaran, entre altres mesures, l'augment de carrils bus, la instal·lació de noves parades, nous semàfors i noves regulacions semafòriques, millores en la senyalització, ampliació de voreres per facilitar maniobres i pas d'autobusos i augment dels punts on la Guàrdia Urbana fa controls d'indisciplina. En total, hi ha 140 propostes de millora. Les intervencions suposaran una inversió de 261.000 € i permetran augmentar la regularitat de pas d'un 78 a un 85%.

L'optimització del transport públic de la ciutat és una prioritat i, per això, el Govern municipal ha elaborat una mesura amb què, a partir d'una nova metodologia d'estudi, es fa una anàlisi del transport públic en superfície per avaluar i identificar els punts de millora i la posada en marxa de noves mesures o propostes que millorin la freqüència i el temps de recorregut.

ALTRES MILLORES

Actualment a la ciutat hi ha 163 quilòmetres de carril bus, i la previsió per al 2018 és incrementar-los fins a un total de 182 quilòmetres. Quan s'acabi de desplegar la nova xarxa de bus hi haurà un total de 97 línies (28 línies de la nova xarxa de bus, 43 línies convencionals i 26 línies de bus de barri).

L'aposta per millorar el transport públic en superfície se suma al conjunt d'actuacions que ja s'estan portant a terme o que es faran per optimitzar el servei d'autobusos de la ciutat.

Temes: +Barcelona

0 Comentaris