Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

Filosofia per afrontar la realitat

icoy36230057 filosofia161110160930

icoy36230057 filosofia161110160930 / ALBERT BERTRAN

Actualment estic cursant un doble grau en Biologia i Biotecnologia i parlo des de la pròpia experiència com a estudiant de la matèria d'Història de la Filosofia durant el Batxillerat. M'agradaria fer-vos arribar el meu profund malestar davant la nova mesura d'ensenyament aprovada pel CIC i que pretén treure l'assignatura d'Història de la Filosofia de la fase general en les PAU.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Des del punt de vista més personal, la primera conseqüència negativa de l'aplicació de la mesura és que convertiria la Filosofia en matèria optativa i no obligatòria i la faria només possible pels alumnes del Batxillerat d'Arts i Humanitats i de Ciències Social i Jurídiques. Com a estudiant del Batxillerat Científic que no només he tingut la sort de cursar l'assignatura sinó que l'he intentat comprendre i l'he acabat gaudint com cap altre, no puc estar més en desacord amb la mesura. Per tant, no puc més que rebutjar fortament que es privi a qualsevol estudiant de la matèria d'Història de la Filosofia, però no només pel fet de no poder gaudir-la, sinó per tot el que ensenya.

Amb una educació que cada cop tendeix més a l'especialització, tant del coneixement com de les persones, la filosofia és l'única matèria que intenta abordar el coneixement des d'una totalitat, amb consciència crítica i des de diferents punts de vista. En els darrers anys sembla que l'educació s'ha dedicat a separar a les persones en dos grups: Ciències i Lletres. Una educació només pot ser completa i útil quan incorpora elements dels dos àmbits i és aquí quan la Filosofia cobra encara un major valor com assignatura troncal en el pla educatiu.

L'educació ha de servir per a la formació de les persones en tots els aspectes més humans i com a tals no hi ha res que ens diferencia tant com ho fan la racionalitat i la nostra capacitat per reflexionar. De totes les matèries, la filosofia és l'única que ens permet el desenvolupament i l'aprenentatge d'aquestes qualitats i és l'única que no es limita únicament a la memorització de dades, fets i equacions.

El fet de convertir la Història de la Filosofia a assignatura de modalitat no fa més que relegar-la a assignatura optativa i a obrir encara més el forat entre les matèries de lletres i les de ciències. Tant la reflexió, l'observació, l'adquisició d'una actitud crítica i el desenvolupament de la racionalitat són eines necessàries si és vol una comprensió completa del món i aquestes, senyors consellers, només són possible a través de la filosofia.

És per tot això que crec que la mesura adoptada va en desacord a l'objectiu si aquest és, de debò, donar més importància a l'assignatura d'Història de la Filosofia.

Participacions delslectors

Mésdebats