Anar al contingut

PROJECTE POLÈMIC

Veïns, entitats i sindicats presenten al·legacions a una reforma "elitista" de la Diagonal

Consideren que la proposta del consistori només "acontenta" una associació de comerciants

La FAVB, CCOO, UGT i altres entitats de la Plataforma Diagonal per a Tothom han presentat aquest dimarts una vintena d'al·legacions a la reforma de l'avinguda Diagonal de Barcelona que planteja l'Ajuntament de Barcelona, que consideren "elitista" i que sols "acontenta" una associació de comerciants.

 Diversos representants d'entitats membres de la Plataforma Diagonal per a Tothom han informat en roda de premsa a Barcelona de l'argumentació de les seves al·legacions del projecte de reforma de l'avinguda Diagonal, que tanca el seu període d'informació pública aquest dimarts. 

El president de la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), Lluís Rabell, ha indicat que el projecte de reforma proposat pel consistori "no ens satisfà en absolut" per raons de mobilitatmediambientals, socials, i de model de ciutat, a més de "primar interessos del sector comercial"

 Per la seva part, Ricard Riol, de l'entitat Promoció del Transport Públic, ha considerat que la reforma que planteja l'ajuntament de Xavier Trias, que té un pressupost de 19 milions, no resoldrà la lenta circulació dels autobusos urbans, que circulen a uns 8 quilòmetres per hora per Barcelona. 

A més, el projecte del consistori "boicoteja" la connexió dels dos trams de tramvia, "defensada per tots els tècnics" que hi han tingut accés, no resol la circulació de les bicicletes amb seguretat ni tampoc el fet de que la Diagonal és un dels "punts negres" de la ciutat en accidents per als vianants.

 Vicenç Tarrats, de CCOO, i Juan José Casado, de UGT, han reafirmat la "imprescindible" connexió dels dos trams de tramvies del Baix Llobregat amb el Barcelonès Nord per al desenvolupament del món del treball d'aquestes zones, i han denunciat que tampoc s'ha tingut en compte el Pacte Industrial de l'àrea metropolitana. 

Albert Sanz, del Bicicleta Club de Barcelona, ha raonat que en el projecte municipal, a més de no promocionar l'opinió ciutadana, el futur carril bici "no queda eficaçment segregat i protegit", i per això podria ser envaït per les motos, i s'han previst pocs aparcaments per a bicicletes.

María García, d'Ecologistes en Acció de Catalunya, ha opinat que "és inacceptable que en una situació de crisi com l'actual es destinin 19 milions a un projecte" com la reforma d'una de les avingudes més importants de Barcelona "sense consultar" els ciutadans o els seus representants veïnals, i que només respon "a interessos de comerciants i no als veïns, que són els que pateixen els problemes de contaminació".

Les entitats agrupades en la plataforma Diagonal per a Tothom demanen una altra reforma que tingui en compte la "necessària promoció de la bicicleta i del transport públic de la ciutat, la reducció de vehicles que hem d'aconseguir si volem una ciutat més habitable, amb uns nivells de contaminació legals i una qualitat de vida més alta, així com la urgent disminució dels accidents". 
 

0 Comentaris