DEP
Mor l’actriu Alicia Hermida (‘Cuéntame’) amb 89 anys
La mítica Valentina de la sèrie de TVE ha mort a la residència on vivia

L’actriu Alicia Hermida, coneguda pel gran públic per ser la mítica Valentina de ‘Cuéntame cómo pasó’, ha mort amb 89 anys.
L’actriu veterana ha mort durant el matí d’aquest dimecres 9 de febrer en una residència de gent gran de Villanueva de la Cañada (Madrid), segons ha informat a través de Twitter l’Entitat de gestió d’actors i ballarins (AISGE).
Notícies relacionadesMés enllà de la seva feina a la sèrie de TVE, Hermida és coneguda per ser una «mestra i pionera del teatre», tal com defineix l’associació que ha donat a conèixer la seva mort. Nascuda el 1932, va protagonitzar obres importants com ‘Plaza de Oriente’, ‘Medida por medida’, ‘El diario de Ana Frank’, ‘La viuda valenciana’, ‘El jardín de los cerezos’ o ‘La casa de Bernarda Alba’. El 1981, va recórrer Espanya amb el grup teatral La Barraca.
Va compaginar la trajectòria al teatre interpretant papers a la televisió com a Galería de esposas (1960), Mujeres solas (1960), Chicas en la ciudad (1961) y Estudio 1 (1960-1970). Va intervenir regularment a ‘Cuéntame’ des del 2001 fins al 2013, interpretant l’amiga entranyable d’Herminia (María Galiana). També va participar en la versió fallida de 'Las chicas de oro' de TVE i en un episodi de ‘Paquita Salas’.
- Sondeig polític d’Espanya Enquesta eleccions generals Espanya: L’auge de Vox dispara el bloc de la dreta i acosta el PSOE al PP
- La Seguretat Social adverteix: si guanyes 300 euros al mes hauràs de donar-te d’alta com a autònom
- Comerç icònic Lledó Mas diu adeu després de 118 anys
- Testimoni Commoció a València per l’home trobat mort després de 15 anys: «Mentre pagues, ningú es preocupa de si ets viu»
- Dotze d’octubre Una recepció sense Sánchez ni Ayuso
- Així és com pots evitar una de les estafes telefòniques més comunes de l'any 2025
- L'ànima vella i l'esperit jove del Toro més contemporani
- Sense previsió de represa La dana Alice obliga a cancel·lar 27 trens en el corredor ferroviari entre Barcelona i València
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació