Critica l’acomiadament de Juan Echanove
María Galiana, sense pèls a la llengua sobre ‘Cuéntame’: «N’estic una mica farta, però no tinc més remei»
L’actriu va ser l’última entrevistada de Gonzo a ‘Salvados’, en què va parlar de la mítica sèrie de TVE

María Galiana va protagonitzar l’última entrevista de ‘Salvados’ d’aquesta temporada. L’actriu es va asseure a parlar amb Gonzo sobre la seva trajectòria com a professora fins que es va jubilar i la seva posterior carrera al món de la interpretació. Un dels temes que no podien faltar amb Galiana és, per descomptat, ‘Cuéntame cómo pasó’, en la qual fa més de 20 anys que hi participa.
La mítica Herminia de la sèrie de TVE va reconèixer estar-ne «una mica farta». «Però no tinc més remei, perquè tinc un estatus que està molt relacionat amb la sèrie. Quant a la meva vida amb els meus fills i nets». Gonzo li va preguntar si s’havia imaginat com seria la mort del seu personatge en la ficció: «M’agradaria morir-me com una tieta meva, ella veia que era el final, i va anar trucant a tothom per acomiadar-se».
La sèrie va donar per a molt més i María no va tenir objeccions a l’hora de criticar l’acomiadament de Juan Echanove, que interpretava el germà d’Antonio Alcántara (Imanol Arias): «Em va semblar el més injust de la vida». Per Galiana, el personatge de Miguel [Echanove] donava «el punt exacte d’humor». «Crec que una gran part de l’audiència venia per ell», va remarcar.
El presentador també li va preguntar si considera els seus companys de repartiment en la sèrie «de la família». I ella va deixar clar que «com a família no». Tot i que va afirmar estimar molt Imanol Arias i Ana Duato, va afirmar que després de les gravacions no té relació amb ells.
Això va donar peu per parlar sobre el cas Numància, en què estan implicats els seus companys de repartiment. «Em va semblar que no eren els únics, desgraciadament, que com ells hi haurà bastanta gent que hauran confiat en oficines d’aquestes que hi ha o el que sigui que intenten, per descomptat, convèncer la gent perquè faci procediments o trucs per resultar millor», va respondre l’actriu.
«Jo estic convençuda que ells s’ho han cregut i han dit, ‘que bé, que llestos que hem sigut que hem confiat en fulanito de tal’», va expressar Galiana, que creu que Arias i Duato no aniran a la presó.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Transport públic Una entitat llança una aplicació per a informar dels retards de Rodalies a temps real: "Volem convertir les queixes en dades"
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- La Vuelta a Espanya arriba a Catalunya: així és el recorregut de les seves tres etapes transcendentals
- Cost de la vida Tornar a omplir el rebost després de les vacances d’estiu sortirà aquest any un 2,7% més car