Vídeo

‘La Sexta noticias’ estrena un innovador plató amb ‘video mapping’ i pantalles verticals

‘La Sexta noticias’ estrena un innovador plató amb ‘video mapping’ i pantalles verticals
2
Es llegeix en minuts
Redacción Yotele

La Sexta està d’estrena. El canal verd d’Atresmedia ha presentat aquest dilluns el nou plató de ‘La Sexta noticias’, que, segons expliquen des del mateix grup de comunicació, està dotat dels mitjans tècnics més innovadors. Helena Resano ha sigut l’encarregada d’inaugurar la renovada imatge dels serveis informatius de la cadena. 

Es tracta d’un espai multifuncional dissenyat per la Direcció d’Imatge i Creativitat d’Atresmedia, compost per pantalles verticals –seguint el concepte de lectura als mòbils i les tauletes– que s’alternen amb altres de tipus clàssic. En conjunt es juga amb els angles i les perspectives a través de cinc pantalles que sumen 23 metres de longitud total.

Una de les principals novetats tècniques és la incorporació del ‘video mapping’, que fins ara no s’havia fet servir en un plató de televisió. Aquesta tècnica no convencional, que permetrà que el decorat compti amb moviment, reforçarà el grafisme de les notícies i s’unirà a l’ocupació d’altres com la ‘realitat augmentada’.

El plató compta amb la seva pròpia estructura, ja que cada un dels llocs que l’integren determinarà la manera d’explicar les notícies. Amb això, el ‘set’ aposta per la mobilitat, incloent la de les mateixes presentadores, que s’hi mouran sense comptar amb taula i cadira a l’estil tradicional.

Juan Ramón Martín, director d’Imatge i Creativitat d’Atresmedia, explica que aquest disseny «provoca de forma intencionada una altra forma de posada en escena, cada vegada més lligada al món digital». Es tracta d’un espai «net i tecnològic» lliure de cadires: «La presentadora estarà dreta per poder desplaçar-se per les pantalles de diferents formats, apaïsades o verticals, igual com el format dels nostres mòbils». 

Notícies relacionades

Les úniques taules presents seran altes, de forma hexagonal i mòbils, jugant amb la mateixa forma del logotip de la cadena i amb el seu simbolisme. Precisament, aquest disseny també busca transmetre calidesa i personalitat a través dels elements físics reconeixibles, així com lluminositat i claredat amb el color blanc. 

Per a Gustavo Vázquez, subdirector de ‘La Sexta Noticias’, aquesta renovació del plató suposa «l’adaptació a una nova manera d’explicar l’actualitat a través d’una posada en escena i una realització innovadora, diferent, atrevida i impactant». «Aquest plató fa ús de tots els recursos audiovisuals per entendre millor les notícies i compta amb una línia gràfica que enriqueix les possibilitats d’‘imprimir’ a la pantalla informació per remarcar i complementar l’actualitat», assenyala. 

Temes:

La Sexta