Per 35è mes consecutiu

Telecinco arrasa gràcies a l’Eurocopa i Antena 3 manté els informatius líders

La 1 és tercera opció i millora lleugerament fins al 8,9%

Telecinco arrasa gràcies a l’Eurocopa i Antena 3 manté els informatius líders
2
Es llegeix en minuts
Alejandro Bermúdez

El mes de juliol ha estat marcat no només per l’emissió de la recta final de l’Eurocopa i l’arrencada dels Jocs Olímpics. Ha sigut un mes atípic i que s’ha encarregat d’acomiadar les grans apostes de les cadenes com ‘Supervivientes’, ‘Mask Singer’ o ‘La voz kids’. No obstant, tot això ha propiciat que Telecinco es torni a alçar una vegada més amb el lideratge per trenta-cinquena vegada consecutiva.

Telecinco torna a ser la cadena favorita dels espanyols, i millora en dues dècimes la dada del mes anterior fins al 17%. A gairebé quatre punts de distància es troba el seu principal competidor, Antena 3, que perd tres dècimes i marca un 13,1%. La 1 repeteix en tercera posició i experimenta una millora de vuit dècimes, cosa que eleva la seva mitjana mensual fins al 8,9%. La Sexta cedeix nou dècimes i se situa en un 5,5%. No obstant, la cadena que més nota l’absència de l’Eurocopa és Cuatro, que perd punt i mig i cau a un 5,2%.

Per franges, destaca el lideratge de Telecinco en ‘prime time’ amb un gran 19,1%, el qual portava des de setembre en mans d’Antena 3. La recta final de l’Eurocopa, les últimes gales de ‘Supervivientes’ i l’entrevista a la seva polèmica guanyadora han provocat que ‘Mujer’, ‘Mask Singer’ o ‘Pasapalabra’, entre d’altres, no siguin capaços de retenir el lideratge.

No obstant, el canal principal d’Atresmedia continua comptant amb els informatius més vistos. ‘Antena 3 Noticias’ suma un altre mes de lideratge, el dinovè. La versió de sobretaula acumula 42 mesos de lideratge, cosa que permet a la cadena liderar aquesta franja amb un 14,7%. D’altra banda, la versió nocturna suma 19 lideratges consecutius. El cap de setmana, obtenen el seu dotzè mes de lideratge. No obstant, no és l’única dada que té a favor. ‘Pasapalabra’ és el programa diari més competitiu, ‘Mi hija’ i ‘Mujer’ segueixen amb el títol de sèries més vistes de la televisió i ‘La voz kids’ és el talent musical més vist. A més, ‘Mask Singer’ es va acomiadar com a líder de la nit amb un 20,6%.

Per grups televisius, Mediaset s’alça com a grup líder amb un 30,6% (-0,6). El segueix a bastanta distància Antena 3 amb un 25,6% (-1,6). Tanca el pòdium el grup RTVE amb un 15,2% (+1,8), que experimenta una millora important.

Notícies relacionades

Quant al consum diari, se situa en 188 minuts per persona i dia, dels quals sis pertanyen al diferit. El consum diari cau tretze minuts respecte al mateix mes de l’any anterior.

En el rànquing d’emissions més vistes, Telecinco copa les catorze primeres places gràcies a l’Eurocopa. S’ha de baixar fins a la quinzena posició per trobar algun producte d’Antena 3. L’especial en ‘prime time’ de ‘Pasapalabra’ en què Pablo Díaz es va emportar el pot, ocupa aquesta plaça gràcies als seus 4.384.000 espectadors.