Com a ventríloc
Monchito, Macario i Rockefeller, els ninots amb què José Luis Moreno es va fer popular a televisió
El famós productor televisiu ha sigut detingut a Madrid en el marc d’una operació per presumpta organització criminal

José Luis Moreno ha sigut detingut al seu domicili de Boadilla (Madrid) en el marc d’una operació que tenia per objectiu desmantellar un presumpte grup criminal suposadament liderat pel productor i empresari i en què hi hauria més de cinquanta implicats.
El productor televisiu, que ha sigut acusat d’organització criminal, estafa, blanqueig i alçament de béns, va ser una figura reconeguda a la televisió, on va començar com a ventríloc. Abans de llançar-se a produir els seus propis programes i gales, Moreno va fer populars a Espanya els seus ninots, Monchito, Macario i Rockefeller.
El primer d’aquests era un jove abillat amb una gorra i que solia ‘avergonyir’ el seu ventríloc amb les seves impertinències. Per la seva banda, Macario va ser recordat per la frase «¡y qué contento estoy!». En aquest cas es tractava d’un senyor amb bigoti i boina i una mica vulgar que també feia posar vermell Moreno, però que es va guanyar el públic amb la seva humilitat i problemes de pobre.
Notícies relacionadesNo obstant, el més popular va ser Rockefeller, un corb vestit de jaqué i que sempre portava les mans a les butxaques. Aquest personatge tenia una veu greu i aspra i solia ser el més dur amb Moreno, que insultava constantment. Popular pels seus gestos obscens mentre deia allò de «¡Toma, Moreno!», va travessar la bassa gran i va ser conegut fins i tot a Itàlia.
Els ninots de Moreno, populars als 80 i als 90, van anar desapareixent de la televisió quan els gustos van començar a canviar. No obstant, gràcies a ells es va fer amo de l’espectacle a TVE, amb nombroses gales i programes de varietats, com el recordat ‘Noche de fiesta’, que va tenir diverses etapes. L’última, emesa el 2015 amb el nom de ‘La alfombra roja palace’, va ser retirada abruptament pel fracàs d’audiència i crítica.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?