AUDIÈNCIES MES DE DESEMBRE

Telecinco lidera desembre a la baixa per 28è mes consecutiu davant una nova pujada d’Antena 3

La cadena principal d’Atresmedia manté el lideratge del prime time

Telecinco lidera desembre a la baixa per 28è mes consecutiu davant una nova pujada d’Antena 3
5
Es llegeix en minuts

Telecinco torna a liderar el mes de desembre per 28è mes consecutiu. La cadena principal de Mediaset aconsegueix la primera posició de la classificació al reunir 14%, no obstant, suposa una important baixada d’1,8 punts. La segueix cada vegada més a prop Antena 3, que s’anota un bon 13,2% per acomiadar l’any i que suposa una pujada de 0,4 punts respecte al mes de novembre.

La cadena d’Atresmedia també manté el lideratge del prime time gràcies a les bones dades de ’Mask Singer: Adivina quién canta’, ‘Mujer’, Mi hija’ i ‘Tu cara me suena’. La tercera plaça és per a La 1 (9,9%), que millora sis dècimes, seguida de les Temàtiques de pagament (8,9%) que avancen a les Autonòmiques (8,6%), La Sexta (6,5%), Cuatro (5,1%), La 2 (3,2%). FDF (2,6%) i Nova (2,5%), completen el rànquing de les cadenes més vistes, tal com reflecteix l’informe de Sobrevent Comunicació.

1. Rànquings

  • Els lideratges per ‘targets’ es distribueixen de la següent manera: Telecinco és líder en dones (17,7%), en els majors de 13 anys i en el «Target Comercial». Antena3 és la cadena més vista entre els homes (11,8%) i Clan captiva els nens de 4 a 12 anys (13,6%).

  • Pel que fa al desglossament per regions: Telecinco és la cadena líder a Andalusia, Galícia, Madrid, Canàries, Astúries i «Resta», mentre que Antena 3 guanya a Castella-la Manxa, València, Múrcia, les Balears, Castella i Lleó i Aragó. TV3 es manté com la cadena de referència a Catalunya i ETB lidera el mes a Euskadi

  • Per franges horàries: Antena3 es consolida en el prime-time i recupera el lideratge de la sobretaula, mentre que Telecinco és líder al matí, tarda i al «late-night. Per la seva banda, les «Temàtiques de Pagament» són l’opció més vista a la matinada.

  • Per dies de la setmana: Antena 3 acapara dimecres i Telecinco lidera la resta de la setmana.

2. Consum televisiu

  • El consum a Lineal és de 239 minuts (el 97% TTV) i el Diferit suma 8 minuts (el 3% de TTV), cosa que suposa un total de 247 minuts per persona al dia (4 hores i 07 minuts).

  • Per targets, els que més temps dediquen al dia a veure la televisió són, per sexe, les dones (4 hores i 23 minuts de mitjana diària) i per franges d’edat, els majors de 64 anys (amb 7 hores i 51 minuts de mitjana per persona al dia, grup que puja més d’una hora el seu consum comparat amb el novembre, 6 hores i 48 minuts). 

  • El temps de consum diari dels espectadors que veuen cada jornada la televisió és de 5 hores i 44 minuts al dia, un augment de 25 minuts comparat amb el mateix mes de l’any passat.

  • Pel que fa a la cobertura televisiva diària, 32.577.000 espectadors, 71,9% de la població, contacta diàriament amb el mitjà

  • La cobertura acumulada al mes és de 44,1 milions d’espectadors, és a dir, el 97,3% de la població ha vist almenys un minut la televisió aquest mes.

  • Dels 45,3 Mill. d’espectadors potencials com a univers de consum, 1.200.000 persones no ha sintonitzat ni un sol minut amb el mitjà.

3. Grups

  • Mediaset ocupa la primera posició amb un 27,0% baixant 2 punts.

  • Atresmedia es manté en segona posició i firma un 26,9% a tan sols 1 dècima de la cadena de Fuencarral.

  • El Grup RTVE suma el 15,8% ( + 0,8), mentre que FORTA aconsegueix el 8,4% ( + 0,1), Grup Vocento el 2,4% i Unitat Editorial registra el 2,5% ( + 0,1).

  • Els dos grups de comunicació principals (Mediaset i Atresmedia) concentren el 53,9% del mercat de l’audiència (-0,4).

  • La suma de les tres grans cadenes, La1, Telecinco i Antena3, registren el 37,1% de quota ( – 0,9 punts que el mes passat). La TV Privada summa el 69,2% de quota de pantalla ( – 1,5), mentre que TV pública firma el 24,4% amb una pujada d’1 punt.

4. Autonòmiques

  • El conjunt de les autonòmiques fa una mitjana el 8,6%, amb el qual augmenta en 0,1 la seva audiència.

  • El rànquing d’autonòmiques per quota de pantalla l’encapçala TV3 (14,6%), TVG (11,5%), ARAGON TV (10,5%), ETB2 (10,1%), CANAL SUD (8%), TPA (7,5%), TELEVISION CANÀRIA (6,7%), CMM (6,3%), C.EXT.TV (5,7%) i TELEMADRID (5%). 

  • Autonòmiques privades: La 7 (CyL) (1,2%) és la cadena que més audiència congrega al costat de La 8 (CyL) (0,8%), 8TV (CAT) (0,7%) i 8MADRID (0,5%).

5. Temàtiques de pagament

La cadenes temàtiques marquen un 8,9%, (+0,6). El rànquing de cadenes d’aquest grup l’encapçala MOVISTAR LALIGA (0,7%), que puja 0,2, TNT (0,3%), AXN (0,3%)FOX (0,3%), CALLE 13 (0,3%), CANAL HOLLYWOOD (0,2%), MOVISTAR LIGA DE CAMPEONES (0,2%), HISTORIA (0,2%), COMEDY CENTRAL (0,2%), FOX LIFE (0,2%) i #VAMOS (0,1%). 

6. Emissions més vistes

L’emissió més vista de desembre han sigut les ‘Campanades de Cap d’Any’ (31-DES-2020): 6.107.000 i 29,3% (La 1).

INFORMATIU: ’Antena 3 Notícies 2’ (14-DES-2020): 3.348.000 i 20% (Antena 3)

ENTRETENIMENT: ’¡Feliz 2021!’ (31-DES-2020): 4.659.000 i 28,4% (La 1)

7. Informatius

 ’Antena 3 Noticias’ lidera el mes de desembre, per dotzè mes consecutiu, amb una mitjana de més de 2.696.000 espectadors i un gran 17,7%’Informativos Telecinco’ pateix una caiguda d’1 punt i es queda en un 14,7% i 2.138.000 espectadors. Completa el rànquing La 1 que puja a un 11,8% i congrega 1.759.000 fidels.

L’informatiu de sobretaula de Sandra Golpe és el més vist en quota de pantalla amb un 19,5%. Al migdia, ‘Informativos Telecinco’ aconsegueixen un 15,2%, cosa que es tradueix en 7 dècimes menys, mentre que La 1 puja 12% i La Sexta baixa el 10,6% una hora abans. 

Notícies relacionades

A la nit, ‘Antena 3 Notícies’ amb Vicente Vallés repeteix 18,2% de mitjana i 2.950.000 d’espectadors. Pedro Piqueras es queda la segona plaça del rànquing amb un 14,4% de mitjana. Finalment, el ’Telediario’ aconsegueix millorar la seva audiència i passa de l’11,2% del mes passat a un 11,7% al desembre. Per part seva, ‘La Sexta Noticias’ baixa a un 7,6%. 

Mónica Carillo i Matías Prats lideren en la sobretaula del cap de setmana amb un gran 17,5% i augmenten la distància amb ’Informativos Telecinco’. José Ribagorda i Ángeles Blanco marquen un 15,7% en aquesta franja. A la nit, la cadena principal de Mediaset lidera amb 13,2% davant el 12,7% de la d’Atresmedia. Al seu torn, La 1 aconsegueix un 12,4% al migdia i La Sexta un 9,5% i a la nit, la pública aconsegueix un 11% i la privada un 7,6%.