Troba el teu habitatge a barcelona

pla de creixement

Housfy perfecciona el model

La 'proptech' ha incrementat la seva plantilla fins a 100 persones en poc més d'un any i ha diversificat la seva activitat

zentauroepp50898454 barcelona 14 11 2019 econom a  housefy  como ha crecido una 191125125836

zentauroepp50898454 barcelona 14 11 2019 econom a housefy como ha crecido una 191125125836 / Manu Mitru

2
Es llegeix en minuts
Max Jiménez Botías

El juliol del 2018, Housfy era un ‘proptech’ emergent que buscava un lloc destacat al mercat immobiliari espanyol. Comptava amb poc més de 20 treballadors i un projecte de creixement a Espanya, Itàlia i Portugal. Poc més d’un any després, la societat ha ampliat la seva plantilla fins a més de 100 persones, ha obert noves oficines al districte del 22@ de Barcelona i el seu model de negoci no només s’ha consolidat, sinó que ha fet un pas més enllà quant al volum de l’activitat i l’estratègia, que s’han diversificat, feia una visió més global del mercat immobiliari.

«Respecte a l’any passat hem multiplicat per 2,5 les vendes. Estem en 120 transaccions al mes. Una agència immobiliària tradicional en ven de mitjana uns 16 l’any», explica Albert Boschconseller delegat de Housfy, el resultat del període de creixement emprès per la firma, mitjançant el qual ha incrementat també els seu capital –«hem fet dues rondes de finançament, fins als quatre milions», explica Bosch–, la qual cosa ha donat peu a la incorporació de dos accionistes que coneixen particularment en negoci immobiliari ‘online’.  

El juliol del 2018, va entrar Seaya Ventures, un fons de capital espanyol, que ha invertit en Glovo i Cabify. El maig d’aquest any van entrar dos fons estrangers més, DN Capital i Torch Capital. La primera té la particularitat de ser el principal inversor de la primera agència ‘online’ del Regne Unit que és Purpple Bricks. «Ens dona un coneixement del mercat molt real. Molt del que nosaltres estem provant, ells ja ho han viscut en l’anterior empresa i poden guiar-nos en el desenvolupament correcte», explica Bosch. El segon fons ha fet una cosa semblant als EUA.

La participació dels fundadors (Bosch i Miquel Mora) s’ha quedat per sota del 50%. «Pots triar jugar al joc dels fons o no. Si no hi jugues, tot el capital és teu, però vas més lent. Si vols anar més ràpid has de deixar que entrin, però la teva participació serà menor», descriu Bosch.

Plataforma integral

Notícies relacionades

L’entrada de nous socis ha suposat també el desenvolupament de l’estratègia empresarial. La firma es proposa ser una plataforma integral per al client en la gestió de la vivenda. Donar liquiditat, vendre el pis, o llogar-lo i gestionar el llogater. A més, ha entrat en el finançament. Tant de la hipoteca com el refinançament. El departament d’hipoteques representa un percentatge rellevant de la companyia. L’entrada s’ha endinsat també al món de les reformes. «Gràcies a això, ens plantegem tenir un conjunt de professionals que ajudin a la gestió de vivenda», explica Bosch.  

Les hipoteques es gestionen a través dels bancs. «Als bancs els interessa estar a prop de nosaltres perquè els passem clients. Tenim acords amb tota les entitats menys amb CaixaBank», diu. Els bancs paguen una comissió per cada hipoteca, cosa que els surt més rendible que fer l’operació a través de l’oficina. El cas és que Housfy ha aconseguit ja una facturació de cinc milions d’euros amb totes les seves línies de negocis després de dos anys i mig al mercat i ha començat a operar fora d’Espanya (a Itàlia i Portugal).