Organització municipal
El primer ple de Vilanova i la Geltrú condemna un atac homòfob ocorregut durant el Festival Vida
A més, el ple va servir per aprovar el nou organigrama municipal
El govern de Vilanova i la Geltrú es estructura en sis àrees, cinc per al PSC i una per als comuns
El ple municipal ordinari d’aprovació del cartipàs municipal de Vilanova i la Geltrú, celebrat aquest dilluns, va incloure un punt inesperat a l’ordre del dia. Es va tractar de l’adhesió al manifest institucional del Dia de l’Orgull LGTBI+, que, a més, va donar peu que l’alcalde, Juan Luis Ruiz (PSC), expressés la seva condemna al respecte d’un atac homòfob ocorregut al càmping Vilanova Park durant la celebració del Festival Vida. Les víctimes van ser el periodista Xavi Pardo, que va explicar el cas a les xarxes socials, i la seva parella.
Sovint parlem de l’auge de l’extrema dreta en abstracte, però les conseqüències són ben tangibles. Aquest cap de setmana n’he viscut un exemple claríssim en primera persona.
— Xavi Pardo (@xpardo) 2 de julio de 2023
👇🏼🧵
«Vilanova i la Geltrú és un municipi antifeixista on no hi ha lloc per a cap acte d’odi ni d’intolerància», va afirmar Ruiz. «Davant l’avenç del discurs de l’extrema dreta, aixequem la veu per defensar els drets humans, la igualtat i la llibertat de totes les persones», va sentenciar l’alcalde.
Cartipàs municipal
La resta del ple es va desenvolupar amb normalitat. Van quedar constituïts els set grups polítics que conformen la corporació municipal i es va aprovar que els plens se celebrin el primer dilluns de cada mes, mentre que les comissions informatives i les juntes de portaveus es durien a terme els dilluns i els dimarts, respectivament.
Notícies relacionadesTambé van quedar validades les retribucions econòmiques i les assignacions dels càrrecs, grups polítics i càrrecs de confiança. Seran les mateixes que les que es van aprovar el 2019.
Llegeix totes les notícies de Vilanova i la Geltrú a EL PERIÓDICO Vilanova
- Noves relacions afectives Parelles sèniors que viuen separades, el model LAT en auge: «Conservo la meva llibertat i no discuteixo pel comandament de la tele»
- Entre Vila-real i l’Hospitalet Cau un clan familiar que es va apropiar de 19 vehicles d’alta gamma d’un servei de subscripció conegut com ‘el netflix dels cotxes’
- Educació a Catalunya Professors de català fan una crida a no corregir la selectivitat per mostrar el seu malestar amb el Departament
- Les clarisses abandonaran al febrer el monestir de Pedralbes
- Sessió al Congrés La pujada de les pensions i l’ajuda al transport cauen al tombar-les Junts i PP
- Memòria històrica Apareix un film testimonial de l’entrada de les tropes franquistes a Figueres el febrer de 1939
- Commoció al Pirineu per la mort de Joan Planes
- Successos Ketamina oculta en regals de Nadal per a bebès: cau una banda que traficava amb pastilles entre Barcelona i Austràlia
- Fiscalitat Novetats en la Renda 2025: nou límit per fer la declaració
- Mercat laboral Treball rebutja la proposta de la CEOE d’apujar el salari mínim un 3%