Impuls comercial

Vilanova i la Geltrú invertirà 1,5 milions d’euros en quatre anys per reforçar el comerç de proximitat

  • Millorar la il·luminació, canviar el mobiliari urbà i portar a terme un pla de digitalització, algunes de les accions previstes

Vilanova i la Geltrú invertirà 1,5 milions d’euros en quatre anys per reforçar el comerç de proximitat

GEMMA SÁNCHEZ / ACN

2
Es llegeix en minuts
ACN

L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú preveu invertir 1,5 milions d’euros fins al 2027 en diverses accions que «posin al dia» el comerç i la restauració de proximitat. El Pla d’Enfortiment del Comerç Local, presentat aquest dimecres, engloba diverses accions per embellir els carrers, oferir noves eines digitals als establiments, noves campanyes de fidelització dels clients i la posada en marxa d’una prova pilot d’una Àrea de Promoció Econòmica Urbana (APEU).

Entre altres mesures, està previst millorar l’enllumenat, canviar el mobiliari urbà de les places que hi ha als eixos comercials, així com iniciar un pla de digitalització perquè els comerços millorin la seva activitat 2.0.

Cinc línies estratègiques

El Pla d’Enfortiment del Comerç Local té cinc línies estratègiques. Primer, crear un pla de màrqueting per impulsar l’activitat al centre de la ciutat. També està previst desplegar un programa de formacions per ajudar els comerciants a digitalitzar l’activitat i actualitzar les seves dinàmiques. El tercer eix del pla se centra en millores a l’espai públic, a l’enllumenat, així com reforçar els aparcaments dissuasius i la senyalització fins al centre, però també inversions a nou mobiliari urbà.

El quart eix es basa a l’oferir diverses campanyes de fidelització dels clients, tant amb iniciatives públiques com privades. Per exemple, a l’hora d’oferir descomptes o reduccions de les tarifes d’aparcament. Finalment, es preveu una cinquena línia estratègica centrada a posar en marxa una APEU.

Sobre aquesta última qüestió, el regidor de Comerç, Jordi Medina, ha detallat que l’àrea de promoció permetria crear un nou òrgan de gestió entre l’ajuntament i l’empresariat «per millorar les estratègies conjuntament a través d’unes aportacions econòmiques». La intenció és que la formin les 324 empreses dels carrers més cèntrics de Vilanova, deixant per a més endavant la creació de futures APEU en altres eixos comercials de la ciutat.

Discrepàncies amb l’horari

El pla per enfortir el comerç local i posar en marxa l’APEU arriba tres mesos després que obrís, als afores de Vilanova, un gran parc comercial, infraestructura criticada pels petits establiments, per la seva dimensió i perquè l’espai ha suposat la liberalització dels horaris en tota la ciutat. Poder obrir en tot Vilanova de dilluns a diumenge ha sigut una mesura refusada des del primer dia pels comerciants del centre, que adverteixen que no tenen capacitat per aixecar la persiana els set dies de la setmana.

La representant de l’associació de comerciants Viu Comerç, Mercè Codina, ha insistit en el recel a aquesta liberalització horària i ha defensat el valor dels establiments de proximitat. Codina ha assegurat que el pla impulsat per l’Ajuntament «pot ser una eina molt potent» però ha demanat un «esforç titànic» de totes les parts, pública i privada. «Ens hem de mantenir com a comerç local, i és indispensable que ens modernitzem i digitalitzem, perquè ens hi va el futur del planeta», ha asseverat.

Notícies relacionades

Al seu torn, l’alcaldessa Olga Arnau ha encaixat les crítiques dels comerciants i ha assenyalat que «no es tracta d’una competició entre les botigues del centre i el parc comercial, sinó de posar al dia els primers». Arnau ha defensat que l’objectiu és situar el comerç de proximitat «en la primera línia de sortida» i ha assenyalat els distribuïdors en línia com a «gran competència» a combatre.

Llegeix totes les notícies de Vilanova i la Geltrú a EL PERIÓDICO Vilanova