Energies renovables
Vilanova i la Geltrú impulsa la sostenibilitat amb energia solar
L’Escola Municipal d’Art i Disseny i Centre Cívic de Sant Joan es beneficiaran de l’estalvi energètic amb instal·lacions fotovoltaiques

L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú està impulsant la sostenibilitat a la ciutat amb la incorporació de noves instal·lacions fotovoltaiques a l’Escola Municipal d’Art i Disseny (EMAID) i el Centre Cívic de Sant Joan.
Amb una potència de 10 kW en l’EMAID i 5 kW al Centre Cívic, aquestes instal·lacions cobreixen un 30% del consum energètic dels edificis i ajuden a reduir les emissions de CO2.
Segons el regidor de Medi Ambient, Xavier Serra, aquesta és només la primera fase d’un pla més ampli per treballar cap a la descarbonització de les energies.
Objectiu, el 30% d’estalvi
L’EMAID generarà 18.453 kWh per any, cosa que representa un estalvi econòmic anual de 3.229€.
Al Centre Cívic de Sant Joan, la instal·lació solar fotovoltaica preveu generar 7.206 kWh i estalviar 1.171€ a l’any.
Aquestes accions permeten una reducció de 6.645,68 kg d’emissions de CO2, fet que contribueix a millorar la sostenibilitat de la ciutat.
Notícies relacionadesAlmenys un 30% d’estalvi en el consum energètic és la meta mínima que es busca amb aquestes instal·lacions.
Llegeix totes les notícies de Vilanova i la Geltrú a EL PERIÓDICO Vilanova
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança