Transport públic

Adif invertirà més de 2 milions a rehabilitar l’estació de tren de Viladecans

També s’està treballant en la quadruplicació de la línia entre les estacions de Castelldefels i el Prat que «permetrà un estalvi de temps als trens regionals de cinc minuts»

Adif invertirà més de 2 milions a rehabilitar l’estació de tren de Viladecans

ayuntamiento de Viladecans

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’empresa pública ferroviària Adif ha afirmat estar ultimant l’avantprojecte de rehabilitació de l’estació de Viladecans (Baix Llobregat), així mateix també està projectant l’ampliació del nombre de vies entre Castelldefels i el Prat de Llobregat, que passarien de ser dos a quatre. Això suposaria, segons el consistori local, un pas cap endavant perquè «tots els trens es parin al municipi gràcies a les noves inversions d’Adif», un objectiu que tenien al cap des de fa temps, ja que no tots els trens de la línia R2 Sud paraven al municipi.

A més, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) ha licitat un estudi per analitzar alternatives per a una nova connexió ferroviària entre Castelldefels i Barcelona, començant així la recuperació de l’anomenat Metro del Delta.

Renovació de l’estació

Amb un pressupost de 2,3 milions d’euros, l’estació actual de Rodalies de Viladecans rebrà diferents millores en les seves infraestructures. A la façana se substituirà la fusteria metàl·lica i es construirà una nova marquesina per protegir tota la zona d’accés. A les andanes es ressituarà l’ascensor, perquè queda ara lluny dels accessos, reformant totalment el pas inferior, que ha quedat molt antiquat i pateix inundacions freqüents.

A l’interior, Adif projecta realitzar una reordenació integral, ampliant el vestíbul i dotant l’espai de nou mobiliari. A l’exterior es realitzaran operacions de millora de la urbanització, assegurant el tancament de tot el perímetre, que ara presenta problemes derivats del pas del temps. A l’aparcament, s’hi instal·larà una zona de càrrega de cotxes elèctrics.

Desdoblament de les vies

A més, Adif treballa també en la quadruplicació de la línia entre les estacions de Castelldefels i el Prat, utilitzades pels trens regionals i de Rodalies semidirectes procedents del sud de Barcelona. Aquesta mesura, segons l’anàlisi realitzada per la Direcció General de Circulació i Gestió de Capacitat d’Adif, «permetria un estalvi de temps als trens regionals de cinc minuts». El cost d’aquesta obra seria d’aproximadament 5 milions d’euros.

L’alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, ha mostrat la seva satisfacció pel projecte de renovació de l’estació: «Serà l’equipament que mereix la ciutat; l’estació renovada tindrà més capacitat de servei», i pels plans de desdoblament de les vies. Ruiz creu que l’augment de la capacitat de la xarxa viària «serà la clau perquè es produeixi l’increment de freqüències i ja no hi pugui haver excuses perquè no s’aturin tots els trens a la nostra ciutat».

De 99 trens de Rodalies que passen un dia feiner en cada direcció, 33 no paren en sentit sud i uns altres 28 que no ho fan en sentit nord. És a dir, un 31% dels trens de Rodalies passen de llarg. Tots aquells que tenen com a punt de sortida o arribada l’estació de Sant Vicenç de Calders.

Això només passa als altres dos baixadors de la línia: Platja de Castelldefels i Garraf. A la resta de ciutats, el percentatge de trens que paren és superior. En la majoria, el 100%. A Viladecans, hi ha dues franges cada hora de més de vint minuts en què no s’atura cap tren. Això es deu al fet que els serveis de mitjà i llarg recorregut necessiten camí lliure sense trens més lents al davant per circular-hi. Però en la resta de ciutats no hi ha més de dotze minuts sense que pari un tren.

Lllum verda al Metro del Delta

El Govern central va adjudicar a principis d’aquest mes de setembre la redacció de l’estudi d’alternatives per construir una nova connexió ferroviària entre Castelldefels i Barcelona per 1,35 milions d’euros.

Notícies relacionades

L’estudi definirà i analitzarà les alternatives tècniques que puguin plantejar-se per establir una nova línia ferroviària entre les dues localitats, constituint una nova entrada ferroviària de la línia de la costa (R2) i donant servei a poblacions al sud-oest de Barcelona com Gavà, Viladecans i Sant Boi.

Llegeix totes les notícies de Viladecans a EL PERIÓDICO Viladecans