Balanç

El transport públic metropolità supera els 510 milions de viatgers entre gener i setembre

El creixement implica 19,18 milions de nous passatgers respecte al mateix període de l'any anterior

Les línies urbanes d'Esplugues i Viladecans s'incrementen un 3,2 i un 4,5% respectivament

Un autobús urbà de Barcelona. 

Un autobús urbà de Barcelona.  / FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts
ACN / VILADECANS

Un total de 510,7 milions de viatgers han utilitzat, entre el gener i el setembre, el sistema de transport públic de metro i autobús de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), un volum que representa un increment del 3,9% respecte al mateix període del 2016.

Aquesta xifra torna a superar el rècord històric de viatgers del transport públic dels primers tres trimestres de l'any. El vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, explica que aquest creixement implica que s'han incorporat fins a 19,8 milions de nous viatgers respecte als mateixos mesos de l'any passat.

“I tot això malgrat que el sistema de transport metropolità ha patit diverses jornades de reivindicacions laborals i aturades, sobretot en el primer trimestre de l'any”, detalla Poveda. Tenint en compte aquests factors i considerant calendaris homogenis, l'“increment de viatgers hauria sigut de gairebé el 4,7%”, afegeix.

El vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB també destaca que, tot i aquesta tendència a l'alça en els últims mesos, s'ha detectat “un increment de circulació de vehicles en les principals vies d'accés a Barcelona”.

Un augment de transport privat que “està col·lapsant les vies d'accés a Barcelona i l'entorn metropolità i accentuant la preocupació pels nivells de contaminació atmosfèrica”, insisteix.

En aquest sentit, Poveda recorda que a partir de l'1 de desembre començaran les restriccions, en casos d'episodis de contaminació atmosfèrica, per als vehicles més contaminants en la zona de baixes emissions de rondes de Barcelona.

Evolució de viatgers per territoris

Els serveis integrats en l'àmbit del Baix Llobregat han tingut “un comportament positiu”. Especialment, el cas de la línia que uneix el Prat de Llobregat amb el Polígon Pratenc i la ZAL, amb un increment del 29,4%. La resta, amb excepció del servei de l’Hospitalet i el Prat, que es manté, presenten increments entre el 2,5 i el 5%: en les línies urbanes de Sant Feliu (2,8%), el servei de l'àmbit de Sant Boi, Sant Joan Despí i Cornellà (3%), el servei de les línies urbanes d'Esplugues i Sant Just (3,2%), el servei de l'àmbit de Gavà i Viladecans (4,5%), i el del servei de Castelldefels (4,6%). 

Pel que fa al servei diürn del Barcelonès Nord, ha experimentat un increment de viatgers del 6,3%. El mateix servei a la ciutat de Barcelona també ha tingut resultats positius. El servei Horta-Gràcia ha incrementat els viatgers un 1%, i el de Nou Barris, en un 2,6%. La línia del Port de Barcelona ha experimentat un creixement molt més elevat, del 10,6%.

En els serveis nocturns s'observa un creixement molt important de passatgers al Baix Llobregat, amb un 9,6% més, i encara més important a Barcelona i el Barcelonès Nord, amb un 10,4% més.

Notícies relacionades

 

Més notícies de  Viladecans