Iniciativa dels Ajuntaments

El Baix Llobregat promociona el comerç local davant la proliferació de centres comercials

Viladecans, Gavà, Sant Boi i Castelldefels puntualitzen que la campanya "no va contra ningú" però reconeixen que les botigues de proximitat tenen "moltes amenaces"

2
Es llegeix en minuts
ACN / VILADECANS

Els Ajuntaments de Viladecans, Gavà,  Sant Boi, Castelldefels i el Prat presenten una campanya conjunta de promoció del comerç de proximitat als diferents municipis. Sota la marca comuna ‘Urban Shopping’, la campanya, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, vol posar en valor el comerç local que “forma part del cor i l'ànima dels municipis”, segons destaca l'alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez.

Encara que els Ajuntaments han volgut deixar clar que la campanya “no va en contra de ningú”, els representants dels cinc municipis reconeixen que el petit comerç al Baix Llobregat i especialment a la zona del Delta ha d'afrontar “moltes amenaces”, com la proximitat amb Barcelona i, especialment, la “saturació” de centres comercials.

La campanya, que s'inicia el 15 de novembre i s'allargarà fins el 9 de gener amb l'objectiu d'incentivar les compres nadalenques, s'articularà al voltant de la sort com a eix temàtic des del punt de vista del privilegi que representa viure, treballar o moure's per barris i municipis amb teixit comercial actiu, un comerç de qualitat que ofereix un bon producte i una atenció personalitzada i que omple de vida els carrers.

Un missatge que, en diferents suports, traslladaran clients reals de comerços reals dels diferents municipis que se senten afortunats de comprar a la seva botiga de sempre i que serveixen també per visibilitzar la bona feina dels comerciants locals.

NOU CENTRES COMERCIALS

Encara que durant les diferents intervencions dels representants dels cinc municipis s'ha volgut deixar clar que la campanya “no va en contra de ningú”, l'alcaldessa de Gavà sí ha reconegut que l'obertura de l'outlet de Viladecans ha donat peu a posar en valor el comerç de proximitat.

En línies generals, tots els participants en la presentació de la campanya, menys la regidora de Viladecans, Carmen Gimeno, han reconegut que el territori està “saturat” de centres comercials i que s'han de buscar fórmules per frenar la seva proliferació malgrat que els Ajuntaments, han afegit, “tenen les eines que tenen”.  

La més explícita en aquest sentit ha estat la regidora de Comerç de Sant Boi, Elena Amat, que ha convidat els grans inversors a no invertir més en grans superfícies a la zona i canviar d'objectius apostant per invertir en locals tancats al centre dels municipis.

Notícies relacionades

Sobre el nou outlet de Viladecans, la regidora de Comerç del municipi ha destacat que no es tracta d'una superfície comercial més perquè aposta per un model de negoci diferent que portarà un client diferent que normalment no s'acosta a la zona i que això s'ha d'aprofitar en benefici de la comarca.

Més notícies de Viladecans