L’exercici que has de fer a la platja aquest estiu per mantenir-te en forma: ni nedar, ni córrer

Andrés Gutiérrez

1
Es llegeix en minuts
Valeria Montero

Amb l’estiu arriben els àpats eterns i els còctels i cervesetes al xiringuito. No obstant això, si estàs en un pla de platja, tens al teu abast el millor exercici del món per mantenir-te en forma. Amb 30 minuts diaris notaràs la diferència.

No fa falta córrer, ni fer esports gaire exigents a l’estiu. Amb caminar n’hi ha prou. Però perquè l’exercici sigui més complet: cal caminar a la platja durant 30 minuts. Això és suficient per activar el cos i mantenir-se en forma malgrat les vacances (amb els seus excessos). Caminar en sorra seca o tova requereix més esforç que en sòl ferm. S’estima que pots cremar fins a 1,5 a 2 vegades més calories que caminant sobre asfalt al mateix ritme.

La caminada ha de ser «alegre», a bon ritme. La idea és que en 30 minuts es completin entre sis i set quilòmetres.

¿Per què caminar a la platja és un exercici tan complet?

Notícies relacionades

Caminar descalç a la platja requereix més esforç que fer-ho en qualsevol altre terreny. A més, aporta beneficis per a la ment que no s’han de perdre de vista perquè converteixen aquesta activitat en un bàlsam per a cos i ànima.

Beneficis per al cos:

  • Més despesa calòrica per la resistència de la sorra.

  • Millora l’equilibri i la força del tren inferior.

  • Activa la circulació sanguínia i el retorn venós.

  • Afavoreix la postura corporal (especialment si estàs descalç).

  • Pell més sana: la sorra exfolia suaument, i l’aigua de mar té propietats antibacterianes.

Beneficis per a la ment:

  • Reducció de l’estrès gràcies al so del mar (efecte relaxant).

  • Augmenta la serotonina per l’exposició a la llum solar (millora l’ànim).

  • Millora del son al regular el ritme circadiari per la llum natural i l’exercici.

  • Desconnexió digital i ‘mindfulness’ natural: la platja convida a estar present.

  • Estimula la creativitat per l’entorn obert i no estructurat.

Caminar per la platja és tot un esport que a l’estiu no et suposarà gaire esforç i t’ajudarà a activar el cos i desconnectar la ment. El consell dels experts és començar a poc a poc, amb 20 minuts i anar augmentant temps i intensitat. Un altre factor a tenir en compte és la hidratació: s’ha de beure molta aigua abans i després del passeig. És estiu així que tampoc pot faltar la crema solar. Amb 30 minuts al dia és possible disfrutar d’un passeig mentre exercitem el cos.

Temes:

Platges